حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز سه شنبه در حاشیه برگزاری یادواره شهدای عملیات بازی دراز سرپل ذهاب، با بزرگداشت یاد شهدا  و گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: هدف از تشکیل سپاه نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان‌های الهی و گسترش حاکمیت قانون خدا است.

وی اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از انقلاب، خنثی سازی توطئه های دشمنان، خاموش کردن شعله فتنه های کور گروهک های داخلی، عرصه سازندگی، طراحی و ساخت سلاح ها و تجهیزات فوق مدرن نظامی، نقش بی بدیل و موثری ایفا کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل ذهاب نیز گفت: عزت امروز ایران در برابر ابرقدرت ها برگرفته از بطن رشادت های شهدا است و این شهامت ها دست به دست می شود و رشادت ها در خاک ریزهای دیگر اتفاق می افتد.

سرهنگ پاسدار نوروز اکبری افزود: هرساله به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بازی دراز در سرپل ذهاب صعود معنوی به این ارتفاعات را داشتیم که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا این مراسم برگزار نشد و برای تسکین دل ها و تجدید میثاق با شهدا به صورت نمادین کاروانی از اقشار مختلف بسیج شهرستان، با رعایت مسائل حوزه سلامت در کنار همدیگر درخیابان های شهر به راه افتادندکه این آیین به حضور در حرم احمدابن اسحاق (ره) و همراهی تمثال مبارک شهدا و تجدید بیعت با شهدا ختم شد.

وی با بیان اینکه گام نهادن در راه شهدا، سرافرازی کشورمان را به دنبال دارد، گفت: میهن اسلامی و ملت شریف ایران آسایش و آرامش امروز خود را مرهون خون پاک شهدا و فداکاری ایثارگران می‌دانند که در راه ارزش‌های اسلام از جان خود گذشتند.

عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.
بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.
در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته زخمی و اسیر شدند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزارتن جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.