فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: ما در هیچ کشوری، پایگاه نظامی نداریم بلکه به دعوت دولت‌ها به عنوان‌مستشار در منطقه، فعالیت می‌کنیم و امروز حتی اگر خودمان هم بخواهیم نفوذمان را قطع کنیم، نمی‌شود چرا که پیام انقلاب از مرزها عبور کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین سلامی، جمعه شب، 6 مهرماه جاری در آیین گرامیداشت 5 هزار و 250 شهید استان البرز، اظهار داشت: زبان از بیان صفا و وفا و رشادت شهیدان و خانواده های شهیدان کوتاه است.

وی افزود: مطمئن هستیم آنچه در کشور از شرف، کرامت، آزادگی، حریت، منزلت، امنیت، عزت، سرافرازی، پیشرفت و استقلال وجود دارد همه مدیون شهیدان است.

سلامی با عنوان اینکه شهدا استوانه‌های محکم امنیت و اقتدار ایران محسوب می شوند، تصریح کرد: زمانی که سئوال می شود، عوامل قدرت جهان، چیست؟ معمولا به قدرت سیاسی و اقتصادی، موقعیت جغرافیایی، و توان و تجهیزات نظامی، اشاره می‌شود اما باید اذعان داشت که عامل قدرت ما، شهدایی هستند که مظهر قدرت کشور محسوب می شوند چراکه شهیدان، محور وحدت و همدلی، هستند که قلب‌های ما را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

سردار سلامی، خاطرنشان کرد: زمانی که جمعیت مردم البرز در حرکت به‌ طرف کنگره شهدای استان، دیدم از خداوند متعال برای حضور در این محفل نورانی سپاسگزاری کرد.

سردار سلامی با اشاره به فاجعه هفته گذشته در اهواز، گفت: ملت اگر شهادت داشته باشد، اسارت ندارد لذا در 8 سال ایستادگی و دفاع مقدس و در زمان جنگ نابرابر، اراده یک ملت بر آنان غالب شد.

وی افزود: زبان قاصر از بیان عظمت شهیدانی است که نزد خدا روزی می خورند و بدین منظور، صبر و پایداری پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا نیز کمتر از شهیدان نیست.

سردار سلامی با عنوان اینکه قبل از انقلاب به ایران لقب پل پیروزی داده بودند، افزود: ملت ایران، تصمیم گرفته به تاریخ شوم قبل از انقلاب بازنگردد و بر این عهد خود استوار است. 

وی تصریح کرد: ایستادگی 40 ساله یک ملت در مقابل قدرت عظیم، برای هیچ کشوری ممکن نیست چراکه در ایران روح عاشورایی و ولایت مداری حاکم است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تحرکات خاورمیانه اشاره و تصریح کرد: اگر به صحنه غرب آسیا، نگاه کنیم، آمریکایی ها توانستند اهداف خود را محقق کنند و از منطقه، عقب نشینی کردند و مسلمانان در لبنان، سوریه، عراق، یمن و بحرین، علیه اسلام در ستیز هستند و قدرت های بزرگی شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا گفت که با وجود هزینه 7 تریلیون دلاری چند سال اخیر، اما هیچ دستاوردی از این حضور و هزینه هنگفت، نصیبشان نشده است.

 سردار مولایی اذعان داشت: ما در هیچ کشوری، پایگاه نظامی نداریم بلکه به عنوان مستشار و به دعوت و درخواست کشورهای منطقه، فعالیت می کنیم و برای اینکه خیال آمریکائی ها را راحت کنیم، باید بگوئیم که حتی اگر خودمان بخواهیم از قدرت نفوذمان کم کنیم، ممکن نخواهد بود چراکه پیام انقلاب اسلامی ایران از مرزها گذشته است و جنس نفوذ ما در جهان اسلام از جنس نفوذ بر قلب‌ها است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور، گفت: ما توانستیم به برکت انقلاب خود با شکستن مرزهای دانش به هسته اتم دست پیدا کنیم و بتوانیم در نانو، پیشرفت خوبی داشته باشیم و در عرصه فضا، موشک‌هایی تولید کنیم که در جهان  به رسمیت شناخته ‌شوند.

سردار سلامی، تاکید کرد: دشمنان میخواستند ما را منزوی کنند اما خودشان منزوی شدند لذا مشکلات دشمنان از ما بیشتر است و فتنه‌ و نیرنگشان به خودشان برمی گردد.

وی به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: دشمن علیرغم شکستهایش در مقابل ایران با فشار اقتصادی درصدد ضربه زدن به انقلاب است اما باید بدانیم ایران، غنی است و اگر از عملیات روانی و تهاجمی دشمن نترسد در کنار اتحاد و آرامش، این فشارها نمیتواند در اراده ملت، خللی ایجاد کند.

سردار سلامی گفت: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند لذا نباید نگران بود. ممکن است التهابات ارزی، نگران کننده باشد اما کشور  ما سرشار از ثروت و علم و اراده است و به زودی از این مشکلات، عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.