هدایت حاتمی عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه رازی به لزوم گسترش ارتباط با دانشگاه و مراکز علمی اشاره کرد و اظهارداشت: همیشه از ارتباط با اساتید بهره مند شده ایم و انتظار داریم با توجه به فرآیندی بودن توسعه و نقش مهم دانش و خبرگی در تدوین برنامه، همکاری بیشتر و مطلوبی را نیز در آینده شاهد باشیم.
وی افزود: نشست ها ‌و گفت وگوهای منظم، ساختارمند و هدفمند سبب می شود تحلیل ها وآینده نگری ها مبتنی بر دانش باشد و از اتخاذ تصمیم های همراه با آزمون و خطا جلوگیری شود.
حاتمی، شاخص های مهم وضعیت اقتصادی استان را تشریح کرد و بیان داشت: براساس اسناد توسعه ای این شاخص ها روبه بهبود است و به طبع در مسیر صحیح قرار گرفته ایم.
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: این اقدامات توسعه ای در شرایط سخت و تنگناهای موجود شکل گرفته است به گونه ای که در ۲ سال گذشته از رتبه تورمی اول به ۲۷ رسیده ایم به لایه های سخت کنترل قیمت رسیده ایم و اعلام می کنیم که درصدد هستیم که جزء پنج استان ارزان کشور باشیم.
حاتمی، روند کاهشی نرخ بیکاری را در ۲ سال گذشته بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: به طور متوسط هر سال سه درصد کاهش نرخ بیکاری داریم و این مهم با همدلی و همراهی همه مردم و مسوولین به دست آمده و دستاوردی ارزشمند برای استان است که اثرات و تاثیرات مثبت آن نیز مشخص می باشد.
معاون استاندار کرمانشاه یکی دیگر از اقدامات مناسب برای تسهیل و رونق تولید در سال ۹۸ را بهبود فضای کسب و کار و پیگیری مجدانه مسوولین استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان دانست و گفت: تسهیل و تسریع در انجام امور سرمایه گذاران بسیار پراهمیت است و امروزه شرایط به گونه ای است که مجوزهای فعالیت ۱۴ روزه صادر می شود.
وی از توجه به مدل های کسب و کارهای کوچک و متوسط و امکان حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای افزایش اشتغالزایی نام برد و گفت: تولیدگرایی زحمت و بنیه و هوشمندی می خواهد و برای خلق مزیت های جدید و ایجاد جذابیت های مناسب برای سرمایه گذاران اهتمام جدی داریم.
وی در خاتمه از جامعه دانشگاهی ارایه راهکارهایی برای کاهش فاصله دهک ها، حل مشکلات اقشار آسیب پذیر و توسعه سرمایه گذاری را خواستار شد و گفت: با تدوین نظام داده های آماری به روز می توانیم در زمان مناسب تصمیم گیری مطلوبی در مدل های بومی داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.