آیت الله مصطفی علما روز سه شنبه در دیدار با تعدادی از اعضای بنیاد نخبگان استان کرمانشاه در دفتر امام جمعه گفت: نخبه کسی است که کار، حرکت و برنامه اش بر پایه علم و تخصص است لذا نخبگان می توانند افق های روشنی را برای جامعه ترسیم نمایند.
امام جمعه کرمانشاه افزود: همگان به خوبی به شرایط کشور واقف هستیم ولی با وجود این شرایط باز نباید مأیوس شد و برای پیشرفت و ترقی جامعه تلاشی نکرد.
آیت الله علما از جمله موارد مشکلات نخبگان و سرمایه گذاران را قوانین دست و پا گیر اداری دانست و تصریح کرد: باید مسؤولین این مقررات دست و پاگیر اداری را برطرف کنند و راه را برای کارآفرینی و رفع بیکاری باز نمایند.
نماینده ولی فقیه با انتقاد از بیکاری بالای استان خاطرنشان ساخت: الان بیکاری بزرگترین مشکل استان است و این موضوع در استان ما از آمار بالایی برخوردار است، لذا باید فرهنگ کار را در استان تقویت نماییم.
گفتنی است: قبل از سخنان آیت الله علما تعدادی از نخبگان مشکلات فرا روی جامعه نخبگان استان را تشریح کردند.
از جمله مواردی که توسط تعدادی از مدعوین مطرح شد عدم توجه به جذب نخبگان بومی در دانشگاه های استان، خالی بودن بدنه اداری استان از کارشناسان نخبه که باعث عدم پیشرفت کارآفرینی می شود، حضور نداشتن چهره های نخبه استان در مراسم و رویدادهای انجام شده و عدم جذب نخبگان استان در ادارات که باعث مهاجرت آن ها می شود، بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.