محسن رخصی روزیکشنبه درگفت و گو با ایرنا، یکی از وظایف اصلی کمیته امداد را شناسایی نیازمندان جامعه دانست و افزود: بسیاری از خانوارهای نیازمند به دلیل عزت نفسی که دارند، نزد اقوام، همسایه ها ناشناخته هستند اما به کمیته امداد مراجعه و نیازمندی خود را مطرح می کنند، به همین خاطر کمیته امداد لیست کاملی از افراد نیازمند جامعه را دارد.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا کمیته امداد ۲۲ هزار خانوار نیازمند که زیرپوشش هیچ نهادی نیستند شناسایی کرده از همین رو  از خیران، تشکل های مردمی، گروه‌های جهادی و بسیجی که قصد کمک به خانواده ها را دارند می خواهیم برای شناسایی افراد نیازمند و جلوگیری از چند باره کاری از طریق بانک اطلاعات کمیته امداد اقدام کنند.

رخصی توضیح داد: در برخی از موارد خانوادها از چندنهاد و خیر کمک دریافت می کند اما خانواده نیازمند دیگری به دلیل ناشناخته بودن هیچ کمکی دریافت نمی کند، یا خانواده ای با وجود نیازمندی اما زیرپوشش تامین اجتماعی یا بهزیستی است در حالی خانوادهای نیازمندتر زیرپوشش هیچ نهادی نیستند، برهمین اساس از همه ارگان ها، نهادهای مردمی و خیران می خواهیم در راستای پوشش همه نیازمندان استان از بانک اطلاعات کمیته امداد استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد (ره) کرمانشاه با اشاره به کمک خیران به زلزله‌زدگان سال ۹۶ و سیل زدگان سال ۹۸ گفت: اگر کمک‌ها با هم افزایی صورت گیرد، همه نیازمندان جامعه از آن بهره‌مند می شوند و بسیار بهتر می شود به آنها کمک کرد.

رخصی در پایان از خیران خواست دغدغه شناسایی افراد نیازمند را نداشته باشند زیرا که مددکاران کمیته امداد در همه محلات، شهرها و شهرستان ها این کار انجام داده‌اند و شناخت واقعی از همه نیازمندان جامعه را دارند.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه حدود ۱۷۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.