حجت الاسلام هادی عسکری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ویلچر برقی ایستا را  پیشرفته‌تر و به روزتر از ویلچر مکانیکی دانست و افزود: این نوع ویلچر به جانبازان امکان ایستادن برای اجرای حرکات ورزشی می دهد و در آن نیاز به قدرت فیزیکی نیست.

وی، ویلچر برقی ایستا را ساخت شرکت های دانش بنیان داخلی دانست و گفت: ویلچر برقی ایستا برای نخستین بار با حمایت هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و پیگیری‌های مصرانه بنیاد شهید استان و برای هر ۵۲ جانباز سرافراز قطع نخاعی استان تهیه شد.

عسکری مهمترین امتیاز این نوع ویلچر را امکان انجام تمرینات ورزشی دانست و گفت: ویلچر برقی به جانبازان قطع نخاعی در کاهش اسپاسم عضلانی، پیشگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از تشکیل سنگ‌های ادراری، بهبود گردش خون  و بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می کند و از لحاظ روانی نیز به این یادگاران جهاد و شهادت احساس توانایی و استقلال می‌دهد و امیدواریم توانسته باشیم با تهیه این ویلچرها در از نظر درمانی، ضمن کاهش بخشی از مشکلات درمانی جانبازان، گامی در راستای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت برداشته باشیم.

۴۰۰ بسته بهداشتی بین جانبازان ۷۰ درصد کرمانشاه توزیع شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام ها و فعالیت های بیناد شهید و امور ایثارگران در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید استان تاکنون چهار جلسه پدافند غیرعامل در راستای مقابله با بیماری کرونا تشکیل داده، ۱۰۰ هزار پیامک اطلاع رسانی و آموزشی به جامعه ایثارگران و  هزار و ۸۰۰ ارتباط تلفنی ویژه جانبازان برای پیگیری مسائل بهداشتی برقرار کرده است.

عسکری از توزیع بیش از ۴۰۰ بسته بهداشتی شامل ۹۱۰ ژل و اسپری ضد عفونی کننده، هفت هزار ماسک، هشت هزار و ۴۷۸ جفت دستکش بین جانبازان ۷۰ درصد بویژه جانبازان شیمایی حاد خبر داد و گفت: هر روز تمام ادارات و فضاهایی که ایثارگران مانند محیط های درمانی با هم افزایی جمعیت هلااحمر و دانشگاه علوم پزشکی گند زدایی می شود.

وی همچنین از گندزدایی و ضدعفونی مزار شهدا شهرستان ها، اماکن عمومی، روستاها که جامعه ایثارگری در آنجا حضور و تردد بیشتر دارند مانند روستای زرده شهرستان دالاهو خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا در استان تمام سالن همایش ها، غذاخوری ها، اماکن عمومی و ورزشی متعلق به بیناد شهید در راستای مبارزه به این بیماری تعطیل شده است.

او کاهش ۲۵ درصدی کارکنان ادارات بیناد شهید، همچنین راه اندازی سایت بنیاد شهید و تماس تلفنی ۱۶۱۶ برای کاهش مراجعه کنندگان به ادارات را از جمله دیگر اقدامات این نهاد در راستای مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد.

عسکری در پایان از زحمات و تلاش های شبانه روزی جامعه درمان و پزشکی استان در راستای مقابله با بیماری کرونا تقدیر کرد. 

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز در استان کرمانشاه گفت: از این تعداد ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.