مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه اعلام کرد که در پی بارندگی‌های چند روز گذشته سدهای «جامشیان» در سنقروکلیایی با ۵۲ میلیون متر مکعب و «شیان» در اسلام آبادغرب با هفت میلیون متر مکعب سرریز کرد.

بهرام درویشی با بیان اینکه ۸۲ درصد ظرفیت سدهای استان کرمانشاه پر است، گفت: اکنون یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای استان ذخیره شده است.

کرونا ۱۲۲ میلیارد تومان به فرهنگ و هنر کرمانشاه خسارت زد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از خسارت ۱۲۲ میلیارد تومانی کرونا به فرهنگ و هنر استان خبر داد ‌و گفت: خسارت اصحاب فرهنگ، هنر، سینما، رسانه، آموزشگاه‌ها، چاپ، موسسات، کانون‌ها و اصناف فرهنگی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

بهرام فاضلی زاد گفت: همان طور که بخش‌های تولیدی و خدماتی کشور از تعطیلی ناشی از ویروس کرونا دچار خسارت شده‌اند، حوزه فرهنگ و هنر نیز متحمل آسیب‌هایی شده و تقریبا همه بخش‌های این حوزه از ابتدای شیوع ویروس، حدود ۲ ماه تعطیل شده است.

وی اظهارداشت: اجرای موسیقی و تئاتر که در استان به شکل گسترده برگزار می‌شد، اکنون دچار مشکل شده و حتی تعدادی از هنرمندانی که فقط از طریق کارهای هنری چون اجرای موسیقی، تئاتر و امثال این‌ها امرار معاش می کردند، در بحران مالی به سر می‌برند.

خطر شیوع کرونا در جامعه کم نشده است

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه خطر شیوع بیماری کرونا در جامعه کم نشده است، گفت: فعالیت کسب و کارهای کم ریسک به معنای کاهش خطر شیوع کرونا نیست.

هوشنگ بازوند در حاشیه ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری اظهارداشت: یکی از برنامه های فاصله گذاری اجتماعی شروع فعالیت کسب و کارهای کم ریسک و متوسط است، اما بحث در خانه ماندن همچنان در اولویت است.

استاندار کرمانشاه افزود: تیم های نظارتی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بر فعالیت ۴۷ هزار واحد صنفی به منظور رعایت توصیه های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم نظارت خواهند کرد و اقدامات انجام شده توسط صنوف برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  ارزیابی می شود.

هیچ مورد ابتلا به کرونا در زندان کرمانشاه نداشتیم

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از حضور مستمر تیم‌های پزشکی در زندان خبر داد و گفت: زندانیان مرتب معاینه و تب‌سنجی می‌شوند و به علت اقدامات پیشگیرانه بهداشتی درمانی بسیار خوبی که در زندان کرمانشاه انجام شده تاکنون با هیچ مورد مشکوک یا ابتلا به کرونا مواجه نشده‌ایم.

شهرام کرمی با بیان اینکه به طور مستمر سطح زندان کرمانشاه ضدعفونی می شود و از زندانیان هم خواسته شده تا از ماسک و مواد ضدعفونی بهداشتی که در اختیارشان قرار داده شده است، استفاده کنند، حفظ سلامت زندانیان را از اولویت های کاری دستگاه قضا عنوان کرد.

وی یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه برای در امان ماندن زندانیان از حمله ویروس کرونا را دادن مرخصی به یک هزار و ۷۷۷ نفر از آنها عنوان کرد و گفت: این افراد عمدتا محکومین جرائم غیرعمد و مالی مانند دیه تصادفات رانندگی، نفقه، مهریه و چک های غیرکلاهبرداری هستند.

کرمی همچنین از آزادی ۲۹۶ نفر از زندانیان مرخصی رفته با موافقت مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: دوران مرخصی زندانیان جزء سپری شدن دوران محکومیت شان محسوب و ۲۶۰ زندانی دیگر هم که در مرخصی به سر می برند همزمان با پایان مرخصی شان، دوران حبس محکومیت آنها تمام و آزاد می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، دوران مرخصی زندانیان را تا آخر فروردین ماه اعلام کرد که در صورت تداوم بحران و تصویب ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا قابل تمدید است.

کرمانشاه اولین شهید خدمت را تقدیم پاسداری از سلامت مردم کرد

دکتر «مهرداد نوروزی» از پزشکان عمومی استان کرمانشاه روز دوشنبه ۲۵ فروردین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: دکتر نوروزی که متولد ۱۳۴۵ در کرمانشاه و دارای بیماری زمینه‌ای دیابت بود به دنبال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ روز جمعه در بیمارستان فارابی بستری شده بود اما با وجود تلاش پزشکان و پرستاران بیمارستان، این پزشک جان خود را از دست داد.

کسب عنوان ششم لیگ برتر هندبال برای تیم زاگرس

مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام‌آبادغرب از پایان رقابت‌های این فصل لیگ برتر هندبال خبر داد و گفت: تیم زاگرس تنها نماینده استان در این رقابت‌ها جایگاه ششم را به خود اختصاص داد.

سجاد اعظم اظهارداشت: موضوع اعلام پایان رقابت های لیگ برتر هندبال فصل ۹۹ - ۹۸ در حالی که هنوز چهار مسابقه تا پایان مسابقات باقی مانده بود روز گذشته توسط فدراسیون به تیم های حاضر ابلاغ شد.

وی ادامه داد: براین اساس هر ۱۱ تیم شرکت کننده در مسابقات این فصل حتی آن سه تیمی که نتوانستند به دور دوم راه پیدا کنند نیز در رقابت های فصل آینده ماندگار و در مقابل قرار شد که چهار تیم از لیگ دسته یک نیز در مسابقات فصل جدید شرکت تا رقابت ها با حضور ۱۵ تیم برگزار شود.

فرمانده پایگاه یکم هوانیروز معرفی شد

فرمانده جدید پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه روز دوشنبه با حضور فرماندهان ارشد نظامی استان معرفی و از زحمات فرمانده پیشین این پایگاه تقدیر شد.

روابط عمومی پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه گزارش داد، در این مراسم از زحمات امیر سرتیپ دوم خلبان «حشمت الله آزادی فر» فرمانده پیشین این پایگاه تقدیر و سرهنگ خلبان «غلامرضا ضمیری شایان» به عنوان فرمانده جدید معرفی شد.

در این مراسم امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ فرهاد آریانفر فرمانده منطقه عملیاتی ارتش در غرب کشور و سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه حضور داشتند.

سرهنگ شایان پیش از انتصاب به این سمت، در پست های فرماندهی پایگاه ششم هوانیروز در تبریز و جانشین معاونت نیروی انسانی هوانروز خدمت کرده است.

کرونا ۱۱ هزار و ۵۰۰ کرمانشاهی را متقاضی بیمه بیکاری کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه اعلام کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ کرمانشاهی به منظور دریافت بیمه بیکاری درخواست خود را ثبت کرده‌اند.

حسن عزیزی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از شیوع بیماری کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حمایت از افرادی که شغل خود را دست داده اند اقدام به راه اندازی سامانه ای برای پرداخت بیمه بیکاری کرد.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ کرمانشاهی در این سامانه نام نویسی کرده اند، گفت: تاکنون با تقاضای ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از درخواست کنندگان موافقت و آنان مشمول بیمه بیکاری شده اند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به علت شیوع بیماری کرونا، به ۱۰ ردیف شغلی مشمول سه ماه بیمه بیکاری تعلق می گیرد، افزود: مراکز تولید و توزیع غذا، مراکز گردشگری، خدمات حمل نقل عمومی مسافران، دفاتر فروش بلیت، مراکز تولید و توزیع پوشاک، مرکز تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادها، بستنی و آبمیوه فروشی ها، مراکز فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید و توزیع صنایع دستی شامل این طرح هستند.

شبکه دانش‌آموزی شاد در کرمانشاه راه‌اندازی شد

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه از آغاز به کار شبکه دانش‌آموزی « شاد» خبر داد و گفت: این شبکه در تمام مدارس ابتدایی و همچنین در بسیاری مدارس متوسطه اول و دوم استان راه‌اندازی شده است.

مجید یزدان پناه، آموزش و پرورش کرمانشاه را جز پنج استان اول کشور در حوزه فناوری دانست و راه اندازی برنامه شاد را یکی از مهم ترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش در طول انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اکنون ۸۰ درصد مدارس، ۹۰ درصد معلمان و حدود ۶۰ درصد دانش آموزان استان در شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد عضو هستند، گفت: هنوز عضویت برای مدارس پیش دانشگاهی، مدارس بزرگسال و نهضت سواد آموزی استان باز نشده ولی بزودی برای این مدارس نیز این شبکه راه اندازی خواهد شد.

ناکامی برادران آدم ربا و آزادی فرد گروگان در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از ناکام ماندن نقشه ۲ برادر در یکی از روستاهای شهرستان کرمانشاه برای ربودن گروگان خود خبر داد و گفت: پس از اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره آدم ربایی در روستای «تبرآباد» کرمانشاه، ماموران پاسگاه قزانچی به سرعت وارد عمل شدند.

سردار «علی اکبر جاویدان» اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که فرد تماس گیرنده در اختیار پلیس ۱۱۰ قرار بوده بود فرد آدم ربا با سوار کردن شخصی دیگر در خودروی پژوپارس از روستای یادشده به سمت قزانچی حرکت می کرد که ماموران این پاسگاه به سرعت با اجرا کردن طرح مهار موفق به شناسایی خودروی مذکور شده و پس از حدود هفت کیلومتر تعقیب و گریز آن را مهار کردند.

وی با اشاره به نجات گروگانگیر از دست آدم ربا، افزود: این فرد پس از آزادی به پلیس گفت که مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال به فرد آدم ربا و برادرش بدهی دارد و آنها به همین دلیل نقشه ربودنش را کشیده اند.

پیک دوم کرونا در راه کرمانشاه

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مردم بیماری کرونا را جدی نمی‌گیرند، گفت: براساس برآوردهای انجام شده پیک دوم (اوج گرفتن) بیماری کرونا به زودی استان را در برخواهد گرفت.

دکترمحمد ابراهیم شکیبا اظهارداشت: متاسفانه این روزها شاهد ازدحام مردم در سطح شهر و افزایش ترددها هستیم که این موضوع برای ما بسیار نگران کننده است.

وی افزود: در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا مردم کرمانشاه به خوبی نکات ایمنی برای مقابله با این بیماری را رعایت می کردند اما اکنون می بینیم که هیچ توجهی به آن ندارد و مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: براساس برآوردهای انجام شده به زودی پیک دوم بیماری کرونا کرمانشاه را در بر خواهد گرفت که این موضوع می‌تواند به یک بحران جدی برای ما تبدیل شود.

رژه خدمت‌رسانی ارتش در کرمانشاه برگزار شد

رژه خدمت رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسب روز ارتش با حضور یگان‌های جنگ‌های نوین در پادگان سروران کرمانشاه برگزار شد.

این رژه با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امیر سرتیپ آریانفر فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور و جمعی از فرماندهان نظامی در پادگان سروران کرمانشاه برگزار شد

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور در این مراسم گفت: یگان های جنگ نوین حاضر در این رزمایش پس از پایان رژه به سطح شهر و مکان های آلوده اعزام خواهند شد و در راستای رفع آلودگی اقدام خواهند کرد.

آریانفر توضیح داد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور ۱۷ یگان جنگ نوین در ۶ استان کرمانشاه، زنجان، ایلام، کردستان، همدان و قزوین تحت فرماندهی قرارگاه عملیاتی غرب کشور ارتش اقدام به ضدعفونی شهرها کردند.

یک هزار و ۵۸۸ دستگاه خودرو در کرمانشاه اعمال قانون شدند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از اعمال قانون و توقیف یک هزار و ۵۸۸ دستگاه خودرو متخلف از ابتدای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون در نقاط مختلف استان خبر داد.

پایگاه خبری پلیس به نقل از سردار «علی اکبر جاویدان» اعلام کرد: یک هزار و ۱۷۴ دستگاه خودرو متخلف تا پایان روز ۲۸ فروردین با اعمال قانون مشمول جریمه پنج میلیون ریالی شدند.

وی ادامه داد: همچنین از هشتم فروردین تاکنون که طرح فاصله گذاری اجتماعی توسط پلیس اجرایی شده ۴۱۴ دستگاه خودرو نیز به مدت یک ماه توقیف و روانه پارکینگ شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.