امیر سرتیپ فرهاد آریانفر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: براساس تصمیم سلسله مراتب فرماندهی به منظور مبارزه با بیماری کرونا رژه روز ارتش امسال طبق روال سال های گذشته برگزار نمی کنیم.

وی با بیان اینکه یگان های مبارزه با جنگ های نوین ارتش پس از شیوع کرونا کار ضد عفونی شهرها و مکان های عمومی را آغاز کردند، گفت: در روز ۲۹ فروردین نیز روند ضدعفونی شهر در قالب رژه خدمت انجام خواهد شد.

فرمانده منطقه عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی در غرب کشور توضیح داد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور ۱۷ یگان جنگ نوین در ۶ استان کرمانشاه، زنجان، ایلام، کردستان، همدان و قزوین تحت فرماندهی قرارگاه عملیاتی غرب کشور ارتش اقدام به ضدعفونی شهر ها کردند.

آریانفر با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی بهداشت زیستی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور مقابله با بیماری کرونا در استان‌های غربی کشور، گفت: اکنون یگان های جنگ نوین ارتش جمهوری اسلامی ایران در آماده باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه این یگان ها به منظور کمک به دانشگاه علوم پزشکی نیز آمادگی ۱۰۰ درصد دارند، گفت: در صورتی که در هر منطقه ای نیاز به امداد رسانی و اقدام فوری برای مقابله با کرونا احساس شود یگانهای جنگ های نوین به سرعت و منطقه اعزام خواهند شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آمادگی بیمارستان های ارتش به منظور خدمات رسانی به افراد مبتلا به بیماری کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: نیروهای بهداری ارتش در زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در نقاط ورودی استان کرمانشاه مستقر شدند و اقدام به تب سنجی و شناسایی افراد دارای علایم مشکوک پرداختند.

آریانفر به ورود یکی از یگان‌های تابع در زمینه تهیه ماسک اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه تیپ ۷۱پادگان ابوذر دارای یک کارگاه خیاطی است با همت فرماندهی نزاجا تعداد ۲۰ دستگاه چرخ خیاطی به آن واگذار شد تا برای تولید ماسک های بهداشتی اقدام کند.

وی اظهار داشت: این کارگاه خیاطی برای تامین و امرار معاش خانواده های پرسنل ارتش با به کارگیری همسران کارکنان در پادگان ابوذر راه اندازی شده بود و تولید اولیه آن ملحفه و رویه متکا است و هم اکنون ۲۴ نفر در آن فعالیت دارند.

فرمانده منطقه عملیاتی ارتش در غرب کشور با بیان اینکه ماسک های تولید شده توسط تیپ ۷۱ ارتش توانست تاییدیه پزشکان را بگیرد، گفت: باتوجه به کمبود ماسک در بازار و برای کمک به مردم و مسوولان برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا روزانه یک هزار قطعه ماسک بهداشتی محکم تر و با کیفیت تر از نمونه های بازار را تولید و در اختیار مردم قرار می دهیم.

آریانفر در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه سلامت محیط پادگان و سربازان مدام رصد می شود، عنوان کرد: به منظور کاهش ریسک تعداد نشست ها و اجتماعات غیرضروری و کلاس‌های آموزشی که ضرورت چندانی ندارند در این ایام تعطیل شدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور افزود: تمام ورود و خروج به پادگان ها و مراکز تحت نظارت ارتش با کمک تب سنج های لیزری و متخصصان پزشکی پایش می‌شوند تا از بروز هرگونه خطر جلوگیری شود.

آریانفر یادآور شد: همچنین در این ایام تمام تالارها، بوفه ها و مراکز توزیع غذا و خوراکی در سطح پادگان ها تعطیل شده‌اند.
کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بافوت ۱۱۷ نفر در ۲۴  ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۴۷۴ نفر رسیده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.