دکتر محمدابراهیم شکیبا عصر یکشنبه در نشست ستاد مشارکت های مردمی که در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در استانداری کرمانشاه با حضور امام جمعه و استاندار کرمانشاه برگزار شد، افزود: پیش از این انجام آزمایش کرونا تنها از بیماران بستری شده در بیمارستان انجام می‌شد اما اکنون این آزمایش از افرادی که کوچکترین علایم همچون تب پایین، سرفه محدود و دیگر موارد مشکوک را داشته باشند نیز گرفته می شود.
وی افزود: روند شیوع بیماری کرونا در بیماران بستری کرمانشاه همچون گذشته با تعداد کمی رو به افزایش است، اما آمار افزایش بیماران کرونا در کرمانشاه مربوط به افراد با علایم خفیف است.
سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی ‌کرمانشاه گفت: بیماری کرونا در ۸۰ درصد افراد با علایم خفیف و زودگذر نمود پیدا می کند، از این رو انجام آزمایش بیماران سرپایی باعث شده است که آمار نسبتاً دقیقی از این بیماری در کرمانشاه به دست آید.
شکیبا در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اصرار ما بر آن است که مردم در خانه بمانند اما اگر این موضوع محقق نمی شود حداقل افراد دارای بیماری های زمینه ای و پرخطر به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند.
وی توضیح داد: میزان مرگ ناشی از بیماری کرونا در این افراد بسیار بالا است و در صورت ابتلا به سختی درمان خواهند شد از این رو ضروری است که نکات بهداشتی را با دقت رعایت کنند.
کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بافوت ۱۱۷ نفر در ۲۴  ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۴۷۴ نفر رسیده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.