«آذر ولی زاده» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اعمال محدودیت ها در نقاط منتهی به مناطق حفاظت شده همزمان با شیوع ویروس کرونا و لزوم جلوگیری از تجمع و ازدحام مردم ایجاد شده و تا زمان برطرف شدن خطر این ویروس همچنان ادامه دارد.

او گفت: تمام نیروهای محیط زیست به صورت شبانه‌روزی در حال ماموریت در منطقه هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارش های از اینکه حیوانات هم ممکن است به کرونا مبتلا شوند به طور قطعی توسط مجامع بین المللی اعلام نشده است، گفت: از طرفی کرونا هنوز برای جهان دارای ابهاماتی از نظر میزان و مدت زمان تاثیرات است از این رو ما با پایش های مستمر هرگونه مورد مشکوک را بررسی می کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه ویروس کرونا حیات وحش ما رو درگیر نکند، گفت: امروزه دیگر جنگ بیولوژیک بسیار خطرناکتر از جنگ های کلاسیک است و لزوم توجه به محیط زیست قطعا مساله ای بود که سالها به آن بی توجهی یا بدتوجهی شده بود.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه گفت: اما ذات اصلی طبیعت همواره میل دارد به شکل وحشی و اصلی خودش برگردد و برای این منظور در مقابل دستکاری‌های بشری همیشه مقاومت می کند و ما باید بپذیریم جنگ با محیط زیست و عرصه های طبیعی امروز جهان را به سمت ناکجا آباد کشانده است.  

ولی زاده افزود: با ورود کرونا جهان بار دیگر به محیط زیست و لزوم توجه به آن هوشیار تر شد و باید اعلام کنم حال حیات وحش و محیط طبیعی استان کرمانشاه اکنون خوب است و امیدوارم حال مردم هم خوب شود.

وی در ادامه به وجود سه منطقه حفاظت شده در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.

او با بیان اینکه یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج وجود دارد، گفت: در مجموع چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار در استان وجود دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

کیانوش جهانپور افزود: با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۰ هزار و ۲۹ نفر رسید.

وی اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.