فاروق سخنور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد پرنده هفته گذشته در یک عملیات، توسط ماموران پاسگاه «عبدالله‌کرده» از یک شکارچی متخلف توقیف شده بودند.

وی اضافه کرد: از این شکارچی متخلف ۵۲ بال سهره طلایی کشف شده بود که سه بال آن تلف و مابقی در زیستگاه مناسبی توسط ماموران محیط زیست رها شد.

وی اظهار داشت: این شکارچی متخلف پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

سهره از راسته گنجشک‌سانان است که حدود ۱۴ سانتی‌متر طول دارد؛ این پرنده‌ کوچک‌تر از گنجشک خانگی است که دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و به نسبت باریک، دمگاه سفید، صورت قرمز، پس سر سیاه رنگ، گونه‌های سفید، گردن قهوه‌ای یا خاکستری، بال‌های سیاه رنگ با نوار زرد مشخص در بال‌ ها و سینه‌ای به رنگ نخودی و پاهای تیره رنگ دارد.  

این پرنده در جنگل‌ها، دره‌های پوشیده از درخت، اطراف رودخانه‌ها، پارک‌ها، کشتزارها و در نواحی مستعد تا ارتفاع ۲ هزار متری زندگی می‌کند.  

مهاباد با داشتن تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی‌باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق همه‌ساله پذیرای پرندگان مختلف مهاجر است،  همین امر باعث شده تا همه ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه‌ها و تالاب‌های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند.

از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ نفر شکارچی متخلف در قالب ۱۵۰ عملیات، با کمک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.