سید امین نجات روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این عقاب توسط نیروهای طرح حفاظت جنگل به این اداره تحویل داده شده بود که پس از تیمار و اطمینان از سلامت جسمانی در زیستگاه طبیعی رها سازی شد.

وی افزود : این پرنده در بسیاری از مناطق منقرض شده یا در خطر انقراض قرار دارد و به همین دلیل در فهرست گونه‌های آسیب‌پذیر آی‌یوسی‌ان قرار گرفته‌است و  شباهت زیادی به عقاب طلایی دارد.

وی گفت: عقاب شاهی را با منقار بلندتر، بال‌های صافتر در حین پرواز، لکه‌های سفید روی شانه و بال و شانه روشنتر و رنگارنگتر و رنگ تیره‌تر در بقیه قسمتهای بدن می‌توان از عقاب طلایی تشخیص داد. عقاب شاهی نابالغ رنگ بسیار روشنتری از عقاب طلایی نابالغ دارد و زیستگاه مورد علاقه این عقاب دشت ‌های باز با کمی درخت است و برخلاف بسیاری از عقاب‌های دیگر در کوهستان‌ها، جنگل‌های وسیع یا استپ‌ های بدون درخت زندگی نمی‌کند.

وی یادآورشد:این پرنده ترجیح می‌دهد آشیانه خود را بر روی درختان بلند بسازد که اطراف آن درخت دیگری نباشند تا از این طریق دید خوبی به اطراف داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از دوستداران و حامیان حیات وحش، حفاظت از محیط زیست را وظیفه ای عمومی عنوان  و تصریح کرد: همه افراد می بایست با حساسیت در حفظ تنوع زیستی شهرستان مشارکت داشته باشند و درحفظ گونه ها به ماموران محیط زیست یاری دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.