در این بیانیه با اشاره به آغاز طرح گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند آمده است: واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

در این بیانیه تاکید شده است:‌ فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزباز، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح نبوده و تا اطلاع بعدی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

 در این بیانیه با بیان اینکه مطابق مصوبه ابلاغی رستوان و غذای آماده تنها بیرون‌بر مجاز به فعالیت هستند، مطرح شده است: کلیه واحدهای صنفی در سراسر کشور موظفند تا تاریخ‌های اعلام‌شده فوق مطابق مصوبات و بخشنامه‌های پیشین ستاد ملی کرونا عمل کرده و تحت هیچ عنوان نسبت به بازگشایی واحدهای خود اقدام نکنند.

در این بیانیه آمده است: تمامی راهنماهای گام دوم مبارزه با ویروسکرونا دستورالعمل‌های بهداشتی هر رسته صنفی در سایت مرکز محیط کار به آدرس markazsalamat.behdasht.gov.ir بارگذاری شده است و در قالب فایل‌های پی‌دی‌اف قابلیت دانلود دارند؛ با مراجعه به این سایت، منوهایی با عناوین «اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی»، «صنایع و کارگاه‌ها»، «حمل و نقل»، «امور اداری و خدمات عمومی» ... مشاهده می‌کنیم که با باز کردن هر کدام از این منوها اطلاعات جزئی‌تر، قابل دانلود خواهد بود.

در این بیانیه تاکید شده است:‌ راهنمای گام دوم مبارزه با کرونا برای مشاغل دیگر نیز در این سایت بارگذاری شده است و آنچه از نظر گذراندیم بخشی از آنهایی است که به حوزه کسب و کارهای صنفی نزدیک هستند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.