دکتر محمودرضا مرادی عصر چهارشنبه در جمع معاونان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تدابیر لازم برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان اندیشیده شده است، افزود: اکنون بیمارستان های گلستان و فارابی و در شهرستانها نیز ۱۰ درصد تخت های بیمارستانی به مبتلایان به کووید ۱۹ اختصاص پیدا کرده است.

او گفت: اگر لازم باشد در شهر کرمانشاه ۲ بیمارستان دیگر نیز آماده کرده ایم و به بیماران کرونایی اختصاص می دهیم اما فعلا نیاز نیست و ۲ بیمارستان فعلی جوابگو است.

همکاری خوب همه دستگاه ها برای شکست کرونا

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: فعالیت اصحاب رسانه، صدا و سیما و اطلاع رسانی و آموزش های ارایه شده در فضای مجازی در بحث کنترل و پیشگیری از ویروس کووید ۱۹ در استان بسیار چشمگیر و قابل توجه است و آموزش همگانی و عمومی تاکنون نقش بسزایی در کنترل این بیماری داشته است.

مرادی افزود: شیوع کرونا از اواخر سال ۲۰۱۹ در چین مطرح شد و پس از یک هفته بعداز شیوع بیماری در چین و با آگاهی از سرایت بالای این بیماری  در تاریخ ۱۳ دی ماه ۹۸ شیوع کرونا در هیات رئیسه دانشگاه مطرح و هشدارهای لازم برای آمادگی جهت مقابله با بیماری داده شد.

او گفت: از همان ابتدا کارهایی در بحث آموزش و اطلاع رسانی راه های پیشگیری، علائم بیماری، اپیدمیولوژی و  راهکارهای مقابله و کنترل بیماری در دانشگاه انجام شد.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهای انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حساس سازی مدیران ارشد استان در خصوص این بیماری بود.

وی اضافه کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با وزارت بهداشت ، جلسات متعددی در استانداری کرمانشاه برگزار شد و تمهیدات لازم نیز در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در ستاد استانی کرونا اتخاذ شد.

او تصریح کرد: استاندار و امام جمعه کرمانشاه همکاری بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند و تمام ارگانها و ادارات در سطح استان موظف به رعایت دستورالعمل های مطرح شده از سوی دانشگاه در راستای کنترل بیماری و مقابله ویروس کرونا در استان شدند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: برای  کنترل ورود ویروس به کشور از طریق مرزهای استان با همکاری نیروهای بهداشتی دانشگاه اقدامات بسیار خوب و موثری صورت گرفت.

مرادی افزود: اما متاسفانه شیوع این بیماری در مرکز کشور  مطرح شد و خیلی زود در سراسر کشور نیز شیوع پیدا کرد.

اختصاص ۲ بیمارستان به بیماران کرونایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین در ادامه گفت: با این حال یک هفته پیش از اینکه اولین بیمار کرونایی در استان بستری شود ، بیمارستان گلستان به عنوان بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در نظر گرفته شد و پیش بینی لازم برای تعداد تخت های مورد نیاز انجام شد و آماده پذیرش بیمار بود.

مرادی افزود: با افزایش تعداد بیماران ، بیمارستان فارابی به دلیل داشتن فضای فیزیکی و تهویه هوای مناسب به عنوان مرکز دوم مورد استفاده قرار گرفت.

وی اظهار داشت: خوشبختانه اکنون امکانات تشخیصی در استان وجود دارد و علاوه بر افراد مشکوک بستری در بیمارستان ،برای بیمارانی که با علائم مشکوک و سرپایی مراجعه می کنند نیز تست تشخیصی انجام داده می شود.

او گفت: در این پروسه نکته ای که اهمیت ویژه ای دارد همدلی و همراهی است که در استان ایجاد شده و تمام نهادها برای همراهی با دانشگاه علوم پزشکی در راستای شکست زنجیره کرونا پای کار آمده اند و نقش استاندار کرمانشاه در ایجاد این همبستگی و همراهی کم نظیر است. 
 
وی اظهار داشت: نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت می باشد ، همراهی و همکاری جهادگران سلامت است و فعالیت شبانه روزی و بی وقفه این عزیزان در حفظ سلامت مردم بسیار قابل تقدیر است.  

وی اضافه کرد: تمام همکاران پزشک ، پرستار ، نیروهای بهداشتی ، کادر درمانی بیمارستان ها، اعضای هیات علمی و همچنین معاونان و مدیران پر تلاش دانشگاه علوم پزشکی، در حفظ سلامت مردم با جان و دل در حال ارائه خدمت هستند .

او گفت: اگر فرایند مقابله با کرونا را در استان به صورت یک مثلث در نظر بگیریم که یک ضلع آن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و همکاران سلامت ، ضلع دیگر مردم و ضلع سوم نیز مدیران استانی باشند که همکاری بسیار خوبی را در این زمینه داشته اند ، برآیند کار روند رو به جلویی بوده است. 

 وی افزود: سعی ما بر این است که واقعیت ها را بیان کنیم و در این زمینه، نقش اصحاب رسانه جهت آگاه سازی جامعه و اطلاع رسانی صحیح حایز اهمیت است.
 
 او گفت: از اصحاب رسانه می خواهیم  تا با اطلاع رسانی صحیح، آرامش و اعتماد را  در مردم ایجاد کنند و در راستای آگاهی بخشی به مردم  و رعایت اصول بهداشتی با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.