حاج علی اکبر شیرین کلام نیمه اسفندماه پس از مشاهده علائمی همچون تب، ضعف شدید بدن و بی اشتهایی توسط فرزندان خود به بیمارستان فرقانی قم منتقل و پس از بررسی وضعیت جسمانی از سوی پزشکان با تشخیص احتمال ابتلا به ویروس کرونا بستری شد.
بیماری حاج علی اکبر حدود ۲۰ روز به طول انجامید اما خوشبختانه در نهایت با بهبودی و ترخیص وی از بیمارستان همراه گشت و همین موضوع باعث خوشحالی کادر درمان از این موفقیت و انتشار تصاویر پزشکان و پرستاران در کنار این بیمار بهبود یافته در رسانه های استان قم شد.
از آنجا که گفت و گو برای حاج علی اکبر به دلیل کهولت سن مشکل است، خبرنگار ایرنا برای کسب اطلاع بیشتر در این خصوص با یکی از فرزندان ایشان به گفت و گو پرداخت.
محمد پیرامون این موضوع بیان کرد: افتخار بنده و برادر و خواهرهایم این است که پس از فوت مادر از پدرمان مراقبت می‌کنیم و همواره مواظب وضعیت جسمانی ایشان هستیم تا بیمار نشود.
وی افزود: این شرایط طی پنج سال گذشته به خوبی ادامه داشت و در این سال ها حتی برای یکبار هم پای پدرمان به بیمارستان باز نشد تا این که ویروس منحوس کرونا در ایران و شهر قم شیوع پیدا کرد و به نحوی که علت آن را نمی دانیم پدرمان براساس گفته پزشکان به این بیماری مبتلا شد.
وی ادامه داد: در روزهای نخست بیماری احساس می‌کردیم ضعف شدید و بی اشتهایی پدرمان به خاطر کهولت سن است و مشکل خاصی نیست، اما به مرور سرفه و تب شدید به علایم بیماری ایشان افزوده شد و این وضعیت نشان از آن داشت که پدرمان به به شدت بیمار شده و دیگر نمی توان از او که حال خوبی ندارد در خانه نگهداری کرد.
این فرزند گفت: در این شرایط به همراه برادرم، پدرمان را به بیمارستان فرقانی بردیم که در آنجا کادر درمان او را با تشخیص ابتلا به ویروس کرونا بستری کردند.
وی بیان کرد: در این مدت تمام زحمات مراقبت از پدرم برعهده پزشکان و پرستاران بیمارستان بود و ما فرزندان فقط هر روز برای او غذای سبک و آب میوه آماده می‌کردیم و به نوبت به بیمارستان می بردیم.
وی ادامه داد: البته اجازه حضور در محیط درمان و ملاقات با پدرمان را نداشتیم و آنچه همراه می‌بردیم را بر روی میزی که داخل حیاط بیمارستان برای این کار قرار داده بودند می گذاشتیم تا توسط کادر خدمات درمان و نیروهای طلاب جهادی به پدرم داده شود.
محمد گفت: تلاش پزشکان، پرستاران و کادر درمان واقعا ستودنی است و آنان از پدرمان با وجود سن بالا به خوبی با محبت و فداکاری مراقبت کردند تا جایی که پس از حدود ۲۰ روز، او سلامتی خود را بدست آورد و مرخص شد.


وی بیان کرد: در این مدت ما از طریق شماره تماسی که بیمارستان اعلام کرده بود و تصاویری که با استفاده از فضای مجازی توسط عوامل بیمارستان و طلاب جهادی برایمان ارسال می شد، از آخرین وضعیت جسمانی پدرمان آگاه می‌شدیم و می دیدیم که با تلاش کادر درمان هر روز حال پدرم بهتر می شود تا روزی که اعلام کردند دیگر می‌توانیم او را مرخص و به خانه ببریم.
وی ادامه داد: پدرمان اکنون پس از مرخص شدن از بیمارستان در خانه خود اقامت دارند و یک پرستار فداکار مراقبت شبانه روزی از او را در کنار ما برعهده دارد؛ چون پدرم به تازگی از بیمارستان مرخص شدند بهتر دیدیم یک پرستار آشنا به مسایل مراقبتی و برخی امور درمانی در کنار فرزندان برای مراقبت دایم از او حاضر باشد.
این فرزند گفت: وضعیت جسمانی پدرم در حال حاضر همچون قبل است، البته هنوز اندکی ضعف بدنی دارند و نمی‌توانند برخی کارهای شخصی خود را به تنهایی انجام دهند که امیدواریم با مصرف داروهای تجویز شده، طی روزهای آینده این مساله نیز برطرف شود.
وی بیان کرد: از جمله عوامل موثری که موجب شد پدرم با وجود کهولت سن بتواند بیماری کرونا را شکست دهد، علاوه بر تلاش فراوان و موثر کادر درمان، روحیه خوب او بوده است؛ خانواده ما با محوریت پدرم ارتباط صمیمانه ای با یکدیگر دارند و سعی می‌کنند در همه حال رضایت پدر را بدست آورند که همین نکته امید به زندگی را در وجود او زنده نگاه داشته است.
 وی ادامه داد: حتی در شرایط کنونی نیز با لحاظ نکات بهداشتی در کنار پدرم حاضر هستیم و او با وجود سختی در به یاد آوردن همه مسائل و گفت و گو پیرامون آنچه در اطرافش رخ می‌دهد، حس خوب خود از درکنار فرزندانش بودن را بیان می‌کند و آرامش در چهره اش نمایان است و ما فرزندان از اینکه سایه پدر را در بالای سر خود داریم شاکر خداوند متعال هستیم.

بر اساس آخرین اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۵۳ هزار و۱۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.