فاطمه رضوان مدنی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا به پاره ای از اقدامات و مداخلات روانی اجتماعی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در ابتدای همه گیری ویروس کرونا برای بر عهده گرفتن مسوولیت کمیته بهداشت روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا استان کرمانشاه اعلام آمادگی کردیم.

 وی ادامه داد: خدمات و حمایت های روانی اجتماعی به افرد در معرض خطر از جمله  کودکان زیر ۶ سال، سالمندان، معلولین، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، بیماران روانی، معتادین، کودکان بی سرپرست، افراد فقیر مناطق حاشیه نشین ارایه شد.

وی با تاکید براینکه برای ارایه خدمات روانی اجتماعی و مدیریت استرس در طول همه گیری ویروس کرونا طرح ریزی شد و در ستاد مبارزه با کرونای استانداری کرمانشاه ارائه و تصویب شد، به پایش و مراقبت وضعیت روانی اجتماعی اشاره کرد.

 رضوان مدنی با تاکید براینکه در طول همه گیری ویروس کرونا وضعیت روانشناختی مردم استان کرمانشاه رصد و پایش شد، افزود: از همین رو رصد و پایش وضعیت باورهای بهداشتی و رفتار سلامت درشهرکرمانشاه در دستور کار قرار گرفت.

رضوان مدنی اضافه کرد، در ادامه ۶۰ کلیپ تصویری، ۳۰ کلیپ صوتی، بیش از ۱۰هزار دفترک و تراکت، بیش از ۲۰۰ پیام نوشتاری منتشر شد و خدمات و مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ به صورت سه شیفت و در تمام روزهای هفته به حدود چهارهزار نفر از مردم استان ارایه شد.

وی به راه اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران کرونا به آدرس  corona.behzisti.ir نیز اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه با بیان اینکه  ۱۵ نفر از روانشناسان زبده مراکز مشاوره اداره کل بهزیستی به صدا و سیما برای ارایه برنامه های روانشناختی در استودیو سلامت شبکه استانی زاگرس معرفی شدند، گفت: همچنین زیرنویس با موضوعات روانشناسی کاهش اضطراب و استرس بیماری کرونا در برنامه های صداوسیمای مرکز کرمانشاه درج شد.

رضوان مدنی افزود: همچنین به یک هزار و ۵۵۰ خانوارتوسط ۳۲  پایگاه سلامت روانی اجتماعی سازمان بهزیستی در ۵۵ محله حاشیه نشین استان کرمانشاه از خدمات و حمایت های روانی اجتماعی بهره مند شدندو آموزش مجازی به  بیش از ۱۴هزار کودک و خانواده های آنان توسط ۲۰۰ مهد کودک استان ارایه شد.

وی از ارایه خدمات و حمایت های روانی اجتماعی توسط  مددکار اجتماعی به افراد معلول، کودکان کار و بی سرپرست، زنان خودسرپرست سالمندان استان به عنوان بخش دیگر از خدمات ارایه شده با شروع همه گیری ویروس کرونا یاد کرد.

۱۶۱ هزار و ۷۶۸ مددجو اکنون در قالب ۶۶ هزار و ۸۲۴ خانوار زیرپوشش بهزیستی استان کرمانشاه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.