معاون اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در آخرین نشست کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی، مصوب شد تا همه اعضا پای کار آمده و با مشارکت اتاق اصناف، وضعیت کودکان کاری را که در کارگاه ها کار می کنند به لحاظ شرایط کار و سن آنان رصد و مشخص کنند.

علی اکبر صحرانورد با بیان اینکه ممکن است برخی از این کودکان حتی در کارگاه های زیرزمینی به کار گرفته شوند، گفت: در تلاش هستیم تا همه این کودکان شناسایی و به آنها خدمات اجتماعی لازم داده شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشاهده فعالیت کودکان متکدی در شهرهای فاروج و شیروان، مصوب شده است تا کمیته ساماندهی کودکان کار در این شهرستان ها نیز فعال شود.

وی شمار کودکان کار و خیابانی شناسایی شده در خراسان شمالی را از ابتدای امسال ۲۴۳ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون از این رقم ۲۱۷ کودک از خدمات روانشناسی، پزشکی و حقوقی بهزیستی در ۲ مرکز روزانه استفاده می کنند و ۲۶ کودک خیابانی نیز در تنها مرکز شبانه روزی بهزیستی در بجنورد اسکان یافته اند.   

۳۸ هزار و ۷۰۰ خانوار شامل ۹۱ هزار و ۶۰۰ نفر زیر پوشش خدمات حمایتی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی هستند که ۱۹ هزار نفر آنان در حوزه توانبخشی خدمات می گیرند و مابقی زنان سرپرست خانوار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و افراد دارای آسیب و اعتیاد هستند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.