مهدی همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بردن تکواندو به روستاها در واقع برنامه ای بود که از سال گذشته آغاز شده و قصد داریم آن را در سال جدید با جدیت بیشتری دنبال و روستاهای بیشتری را صاحب تکواندو کنیم.

وی با اشاره به فعال بودن تکواندو در روستای انجیرک بخش فیروزآباد و همچنین بخش گودین کنگاور، افزود: برای سال جاری تکواندو در تعدادی از روستاهای شهرستان سنقروکلیایی و همچنین چند منطقه دیگر استان فعال خواهد شد.

همتی همچنین با اشاره به فعال بودن همه هیات های شهرستانی به جز ثلاث باباجانی که آن هم به دلیل مشکلات زلزله بوده است، گفت: امسال این شهرستان نیز هیاتش فعال و ورزشکاران آن به تمرین و مسابقه خواهند پرداخت.

رییس هیات تکواندو کرمانشاه، برگزاری دوره های آموزشی مربی گری و داوری استانی در هر ۲ بخش آقایان و بانوان را از دیگر اقدامات در دست اجرا عنوان و تصریح کرد: در صورت کنترل و مهار بیماری کرونا این دوره در اردیبهشت قرار است برگزار شود.

وی گفت: برای برگزاری یک دوره آموزش مربی گری و داوری کشوری نیز با فدراسیون رایزنی انجام داده ایم که در صورت تایید امسال این دوره در هر ۲ بخش آقایان و بانوان برگزار می شود.

همتی ادامه داد: اعزام تیم دختران نوجوان و تیم های پسران در ۲ رده سنی نوجوانان و بزرگسالان به لیگ های کشوری را از جمله دیگر اقدامات در دست اجرا برای سال ۹۹ برشمرد.

تکواندو کرمانشاه سال خوبی را پشت سرگذاشت

رییس هیات تکواندو کرمانشاه در ادامه به برنامه های سال گذشته هیات نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع تکواندو کرمانشاه سال خوبی را پشت سرگذاشت و امیدوارم همین روند برای سال آتی نیز تداوم یابد.

وی با اشاره به برگزاری مجمع عادی سالانه هیات با حضور رییس فدراسیون، گفت: حضور چند ورزشکار کرمانشاهی در اردوی تیم های ملی جزو موفقیت های کسب شده بود.

همتی تصریح کرد: کوثر اساسه در بانوان و مهدی بهرامی آذر در پاراتکواندو آقایان نفراتی بودند که به عضویت تیم های ملی درآمدند و حتی بهرامی آذر موفق به کسب مدال نقره قهرمانی آسیا در اردن شد.

این مقام مسوول همچنین به حضور سه مربی کرمانشاهی در اردوی تیم های ملی دختران و پسران ایران اشاره و اظهار داشت: تیم ملی نونهالان و نوجوانان پسر ایران با حضور جواد خاوری و وحید ناصری و تیم دختران نوجوان ایران نیز با حضور لیلا خزایی قهرمان آسیا شدند.

فعالیت حدود ۱۶ هزار تکواندوکار در کرمانشاه

وی در ادامه فعالیت حدود ۱۶ هزار تکواندو کار در استان خبر داد و با بیان اینکه ۶ هزار و ۸۳۴ نفر آنها بیمه شده هستند، افزود: ۶۰ درصد آنها را آقایان و ۴۰ درصد نیز بانوان تشکیل می دهند.

همتی در پایان تعداد داوران و مربیان فعال تکواندو استان کرمانشاه را نیز بالغ بر ۱۵۰ نفر عنوان کرد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.