محمدصادق بابائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کسب همه مدال های یاد شده به تایید فدراسیون کاراته هم رسیده و انجام این مهم نیز بیانگر سعی و تلاش کاراته کاهای این استان بوده است.
وی، قزوین را در رشته کاراته از استان های پیشرو در کشور دانست و ادامه داد: فدارسیون نیز بر توانمندی و ظرفیت کاراته کاهای قزوینی برای حضوری مقتدرانه در رقابت های آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 حساب ویژه ای باز کرده است.
بابایی با بیان اینکه تلاش داریم تا در مسابقات پیش رو شاهد حضور تعداد بیشتری از کاراته کاهای قزوین در اردوی تیم های ملی باشیم، افزود: خوشبختانه هم اکنون در بخش مردان چهار ملی پوش به نام های بهمن عسگری، مجید حسن نیا، علی اصغر آسیابری و امیررضا میرزایی و در بخش بانوان نیز لیلا برجعلی عضو ثابت تیم ملی هستند.
وی اضافه کرد: ملی پوشان یاد شده که خود را برای رقابت های آسیایی ژاپن آماده می کنند به زودی عازم این مسابقات می شوند. این مسئول ورزشی اضافه کرد: میزبانی از رقابت های بین المللی و حضور در رقابت های برون مرزی، اعزام کاراته کاها به اردوهای آمادگی تیم های ملی از جمله برنامه های این هیات در سال جاری است که با انجام آن افق خوبی را برای این رشته ورزشی پیش بینی می کنیم.
وی به کمبودهای این رشته ورزشی در استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور علاقه مندان به این رشته و گستردگی آن در سطح استان، بدون شک برای ادامه موفقیت های خود نیازمند به حمایت و توجه بیشتر مسئولان استان در جهت توسعه و رشد کاراته هستیم.
بابائی خاطر نشان کرد: بیش از یک هزار و 500 بیمه شده در این رشته هم اکنون در قزوین فعالیت دارند و تا حدود سه برابر این تعداد نیز کاراته کای بیمه نشده در سطح شهرستان ها و شهرهای کوچک استان به این رشته می پردازند.
رئیس هیات کاراته استان قزوین اضافه کرد: امیداریم با بیمه شدن تمامی کاراته کاهای استان، برای اجرای برنامه های مربیگری، داوری، ارتقای سطح مربیان، برگزاری دوره های آموزشی و نیز میزبانی اردوهای تیم ملی اقدام کنیم.
وی ادامه داد: سال گذشته قزوین میزبان چند مرحله از اردوی آمادگی تیم های ملی بود که این مساله نقش بسیار موثری در ارتقای سطح کاراته استان ایفا کرد.
بابائی در پایان افزود: پیگیری مسابقات لیگ در سطوح مختلف بزرگسالان، جوانان، نوجوانان و امید، برگزاری کلاس های آموزشی برای ارتقای سطح داوری و مربیگری و ارتقا رشته کاتای استان مهمترین برنامه های این هیات در سال جاری خواهد بود.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.