دکتر امید حاج محمدی دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار دام سبک به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان وجود دارد که برای واکسینه کردن آنها در برابر تب برفکی تعداد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن تهیه شده است.

وی اظهار داشت که علاوه بر دام‌های داخل استان، تعداد ۴۰۰ هزار دام عشایر کوچرو استان نیز که  به مناطق گرمسیری استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان کوچ کرده بودند و هم اکنون به مراتع  استان برگشتند نیز توسط همکاران اداره کل دامپزشکی استان در برابر این بیماری واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه افزود: عملیات واکسینه کردن دام‌های استان با توجه به تاثیری که بر سلامت و بهداشت جامعه دارند عملیاتی تعطیل بردار و یا تاخیری نیست و باید در موعد مقرر انجام شود.

حاج محمدی اضافه کرد: بعد از واکسینه کردن دام‌ها در برابر تب برفکی، عملیات واکسینه کردن آنها در برابر آبله و سپس تب مالت باید انجام شود که انجام به موقع آنها مستلزم تخصیص اعتبارات لازم است که امیدوارم مسوولین استان مساعدت لازم را در این زمینه به عمل بیاورند تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: اهمیت سلامت دام‌ها به دوام اشتغال پایدار در استان کمک خواهد کرد و نیز از بروز و شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری خواهد کرد.

او گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان به طور مستقیم یا غیرمستقیم با دامداری، مرغداری، کارخانجات دام و طیور، کشتارگاه‌ها و لجستیک آن ارتباط دارند و از طریق آن ارتزاق می‌کنند بنابراین سلامت این بخش برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و  نظارت و کنترل‌ کافی در این زمینه اعمال می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.