علی محمد زوراوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این سامانه بارشی علاوه بر بارندگی، سبب رعد و برق، رگبار تگرگ و کاهش هفت تا هشت درجه ای دمای روزانه نیز می شود.

وی با بیان اینکه بارش ها طی امشب و فردا بیشتر رگباری و موقت خواهد بود، گفت: با تقویت این سامانه از روز چهارشنبه انتظار می رود بارش ها در ساعاتی از بعدازظهر این روز شدت بگیرد.

زوراوند ادامه داد: انتظار می رود در روز پنجشنبه نیز شاهد بارش های خوبی برای اغلب نقاط استان بویژه در شهرستان های هرسین، صحنه، کنگاور، پاوه، جوانرود، روانسر، دالاهو و ثلاث باباجانی باشیم.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: بارش باران در مناطق یاد شده احتمالا با آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب و همچنین بالا آمدن آب رودخانه ها نیز همراه باشد.

وی تصریح کرد: در مجموع انتظار می رود بارش ها در این مناطق به حدود ۴۰ میلی متر و بیشتر برسد.

زوراوند در ادامه به کاهش دمای هوا نیز اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود دمای هوای روزانه در آخر هفته نسبت به امروز حدود هفت تا هشت درجه و دمای شبانه نیز حدود سه درجه کاهش یابد.

معاون هواشناسی استان، با بیان اینکه حداکثر دمای امروز شهر کرمانشاه به ۲۱ درجه بالای صفر رسید، افزود: این دما در ۲ روز پایانی هفته به حداکثر ۱۳ تا ۱۴ درجه بالای صفر برسد، ضمن اینکه دمای شبانه نیز امشب در مرکز استان به حداقل هشت و در روزهای پنجشنبه و جمعه به حدود پنج درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی در پایان گفت: برای امشب حمیل، سنقروکلیایی، کنگاور و گهواره با حداقل دمای چهار درجه بالای صفر خنک ترین و فردا نیز سومار با ۳۱ و قصرشیرین با ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین نقاط استان خواهند بود.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر ۹۸ تا ۱۸ فروردین ۹۹) میانگین بارش های استان کرمانشاه به حدود ۳۹۳ میلی متر رسیده که در مقایسه با سال قبل ۷۲۷ میلی متر بود ۴۶ درصد کاهش ولی در مقایسه با دوره بلندمدت یک درصد افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.