علی محمد زوراوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این سامانه بارشی از اواخر امشب وارد جو استان شده و تا روز سه شنبه به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی گفت: اوج فعالیت این سامانه در روز دوشنبه خواهد بود به گونه ای که ممکن است بارش ها با آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب در نقاط سیلابی مواجه شود.

زوراوند با بیان اینکه رگبار تگرگ را نیز ممکن است در برخی نقاط شاهد باشیم، گفت: بارش ها در ارتفاعات و گردنه ها و شهرهای سردسیر به شکل برف خواهد بود.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه، وزش باد نسبتا شدید با سرعت بین ۴۰ تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت در برخی ساعات و همچنین رعد و برق را از دیگر پیامدهای ورود سامانه بارشی به جو استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بارش ها در نیمه غربی و همچنین نواحی شمالی استان شدت بیشتری دارد، یادآوری کرد: در این مدت شهر کرمانشاه نیز بارش های مناسبی را خواهد داشت.

زوراوند تصریح کرد: پیش بینی می شود این سامانه بارشی بین ۳۰ تا ۵۰ میلی متر بارش برای استان کرمانشاه به همراه داشته باشد.

این مقام مسئول، کاهش پنج تا هفت درجه ای دمای روزانه هوا را از دیگر پیامدهای ورود این سامانه بارشی به جو استان ذکر کرد و گفت: دمای شبانه نیز برای روز سه شنبه بین ۲ تا ۴ درجه کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه حداکثر دمای هوای امروز شهر کرمانشاه به ۱۸ درجه و امشب به پنج درجه بالای صفر می رسد، افزود: دمای فردای مرکز استان نسبت به امروز با ۶ درجه کاهش به حداکثر ۱۲ درجه خواهد رسید.

زوراوند تصریح کرد: امشب نیز شهرهای اسلام آبادغرب، حمیل، کنگاور و سنقروکلیایی با حداقل دمای بین ۲ تا سه درجه بالای صفر سردترین نقاط استان خواهد بود. 

میانگین بارش باران استان کرمانشاه در سال زراعی جاری (اول مهر تا ۱۰ آذر) به حدود ۶۲ میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۱۸۶ میلی متر بوده ۶۷ درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز ۳۵ درصد کاهش نشان می دهد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.