علی محمد زورآوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شرایط ناپایدار جوی که طی روزهای گذشته همه استان را تحت تاثیر قرار داده کماکان تا اواسط هفته آینده بخصوص ۲ روز ابتدایی آن به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: انتظار می رود از عصر امروز (جمعه) تا اواسط فردا (شنبه) با تقویت این موج شاهد بارش های خوبی برای اغلب نقاط استان بخصوص در نواحی شمالی و غربی باشیم.

زواروند افزود: علاوه بر بارش، شاهد وزش باد و رعد و برق نیز در برخی شهرهای استان خواهیم بود.

معاون هواشناسی کرمانشاه تصریح کرد: پیش بینی می شود طی ۷۲ ساعت آینده میانگین بارش در سطح استان به بیش از ۳۰ و در شهر کرمانشاه به بیش از ۲۰ میلی متر برسد.

وی همچنین کاهش دما را از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی عنوان کرد و گفت: به طور میانگین هوای امروز استان نسبت به روز گذشته سه درجه سردتر خواهد بود.

زوراوند گفت: دمای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین حالت به ۱۹ درجه و امشب نیز بین ۹ تا ۱۰ درجه بالای صفر خواهد بود.

معاون هواشناسی کرمانشاه در ادامه به میانگین بارش باران در مهرماه امسال نیز اشاره کرد و گفت: در اولین ماه سال زراعی جاری میانگین بارش های استان به ۲۰ میلی متر رسید که نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل که نزدیک به ۲۳ میلی متر بود ۱۴ درصد کاهش نشان می دهد ولی در مقایسه با دوره بلند مدت از رشد ۱۰۵ درصدی برخوردار بوده است.

وی گفت: بیشترین بارندگی در مهرماه امسال متعلق به پاوه با ۴۴، ماهیدشت ۴۰ و ثلاث باباجانی با ۳۵ میلی متر بوده و کمترین بارش ها نیز در سومار با ۶، گیلانغرب هفت و کنگاور با ۹ میلی متر بوده است.

زواروند همچنین میانگین بارش های شهر کرمانشاه را نیز ۱۶ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۹ میلی متر بوده ۴۷ درصد کاهش نشان می دهد اما در مقایسه با دوره بلندمدت ۳۵ درصد با رشد مواجه بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.