علی محمد زوراوند عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده فعالیت این سامانه بارشی در روز جمعه خواهد بود به گونه ای که ممکن است باعث آبگرفتگی معابر عمومی و در برخی نقاط سیلابی شدن مسیل ها شود.
وی افزود: علاوه بر نقاط سردسیر، در برخی مناطق معتدل نیز غالبا بارش به شکل برف خواهد بود، ضمن اینکه احتمال کولاک در گردنه های برف گیر استان نیز وجود دارد.
زوراوند تصریح کرد: علاوه بر بارش باران و برف، در بعضی ساعات شاهد رعد و برق و وزش نسبتا شدید باد به گونه ای که سرعت آن به بیش از 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت نیز برسد، وجود دارد.
معاون هواشناسی کرمانشاه همچنین به کاهش محسوس دمای روزانه و شبانه نقاط مختلف استان نیز اشاره کرد و گفت: دمای روزانه بین هفت تا هشت درجه و دمای شبانه نیز بین پنج تا 6 درجه کاهش می یابد.
وی گفت: دمای روزانه فردای شهر کرمانشاه با هشت درجه کاهش نسبت به امروز به 6 درجه بالای صفر و دمای شبانه مرکز استان نیز با پنج درجه کاهش به سه درجه زیر صفر خواهد رسید.
زوراوند در پایان گفت: برای جمعه شب انتظار می رود اسلام آبادغرب با دمای 6 درجه زیر صفر و کنگاور، سنقروکلیایی، حمیل، گواور و کوزران با پنج درجه زیر صفر سردترین نقاط استان باشند.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا 16 اسفند) میانگین بارش باران در استان کرمانشاه به 517 میلی متر رسیده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که در این مدت 308 میلی متر بارش داشته ایم 68 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 75 درصد رشد داشته است.
7458/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.