فضل الله رنجبر روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان کرمانشاه افزود: ارتش و نیروی انتظامی استان باید ایستگاه ایست و بازرسی و ایجاد محدودیت های شدید تردد در این ۲ روستا را اعمال کنند.
وی اظهار داشت: پایگاه سلامت شهرستان نیز هرچه سریعتر اطرافیان و افرادی که به این روستا رفت و آمد داشته اند را شناسایی، نظارت و رصد کنند زیرا اگر آنها افراد روستا با دیگران در ارتباط باشند برای کل شهر کرمانشاه خطر بزرگی ایجاد می کنند.
وی در ادامه خواستار مراقبت های ویژه بهداشتی مقابله با کرونا، توجیه و آموزش خانوارها و اهالی این روستاها نسبت به رعایت نکات قرنطینه و تردد توسط مرکز بهداشت و بهداری شد.
رنجبر، همچنین خواستار نظارت بیشتر و بازرسی دقیق بر فعالیت داروخانه ها و لوازم بهداشتی توزیع کننده مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی شد.
فرماندار کرمانشاه وضعیت این شهرستان را خطرناک اعلام کرد و گفت: متاسفانه بعد از سیزده بدر مردم کمتر رعایت می کنند و خیابان ها شلوغ شده لذا باید مسوولان و رسانه ها به مردم هشدار جدی بدهند.
رنجبر همچنین از نظارت بر صفوف نانوایی و برخی تجمعات هشدار داد و گفت: برخی از مراکز پرازدحام شهر کرمانشاه مانند میدان آزادی، میدان شهدا، پرنده فروش ها و توپخانه باید نیروی انتظامی نظارت بیشتری داشته باشد.
وی به صاحبان فروشگاه ها، نانوایی ها و مراکز توزیع کننده موادبهداشتی هشدار داد و تاکید کرد افرادی که به این مراکز مراجعه می کنند باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه جدید ستاد مقابله با کرونا، مبنی بر بازشدن ادارات از ۲۳ فروردین گفت: فعالیت اصناف و بازار نیز به ترتیب با مشاغل کم ریسک شروع می شود و اسامی این اصناف و مشاغل را وزارت کشور طی روزهای آینده اعلام می کند.
وی خواستار حضور پررنگ تعزیرات، بازرسان اصناف در سطح شهر کرمانشاه برای نظارت بر قیمت اقلام بهداشتی، ماسک، ژله ضدعفونی و دستکش شد.
او گفت: شهرداری همچنان به ضدعفونی و گندزدایی معابر سطح شهر اقدام کند زیرا تا زنجیره این بیماری قطع نشود نمی شود کاری کرد و بهترین کار در خانه ماندن و قرنطینه است.
تاکنون در استان کرمانشاه ۳۱۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا که ۳۵ نفر آنها جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.