محمد عمر حسین‌زهی‌زمانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح جمع‌آوری گاری‌ها و موتورهای حمل ضایعات خشک از زمان شیوع ویروس کرونا آغاز شده اما هم‌اینک با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: حضور گاری‌ و موتورهای سه چرخ در سطح شهر با هدف جمع‌آوری پسماندهای خشک از سطل‌های زباله توسط زباله گردها مشکلات عدیده‌ای را در زمینه شیوع و انتشار انواع آلودگی‌ و بیماری‌ها بوجود خواهد آورد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا، خطرات بسیاری در این زمینه سلامت شهروندان را تهدید خواهد کرد به همین سبب سازمان پسماند از اسفند سال گذشته با جدیت تمام به صورت گشت‌های ستاد ضایعات در دو نوبت صبح و عصر نسبت به جمع‌آوری گاری‌ها، موتورهای سه چرخ و متفرق کردن زباله‌گردها اقدام کرده است.

 وی بیان کرد: فروش ضایعات خشک و انتقال آن به کارگاه‌های غیرمجاز و بازیافت غیر اصولی آن‌ها توسط این افراد سبب به خطر افتادن امنیت سلامت شهروندان خواهد شد.

حسین زهی اظهارداشت: تاکنون بیش‌از ۲۴ گاری ضبط، ۵۰ کارگاه ضایعاتی شناسایی و ۲۰ مرکز خرید ضایعات پلمب شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط همچون قوه قضائیه، نیروی انتظامی در کنار این سازمان بتوان نسبت به حل این معضل گام برداشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.