اردلان حاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به توزیع مواد ضدعفونی کننده و گندزدایی رایگان توسط سمن ها در محلات فقیرنشین استان افزود: این مواد بهداشتی توسط خیرین تامین و سمن ها آنها را توزیع می کنند.

وی توضیح داد: خیرین استان مواد اولیه بهداشتی مقابله با کرونا را تامین، سپس سمن‌ها کمک های خیرین را در کارگاه پایگاه ۴۰۴ فرماندهی بسیج مردمی ارتش جمع آوری می کنند و با بسته بندی این اقلام بهداشتی آنها را در محلات کم برخوردار شهری و روستایی تمام شهرستان‌های استان توزیع می کنند.

حاتمی اضافه کرد: سمن های استان با هماهنگی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری در راستای متمرکز، هدفمند برنامه ریزی شده عمل می کنند.

او با بیان اینکه از سیزدهم فروردین تاکنون بیش از ۲ هزار بسته خوراکی و بهداشتی در شهرک های حاشیه نشین؛ جعفر آباد و باغ ابریشم توسط سمن ها توزیع شده است.

حاتمی در ادامه ابراز آمادگی کرد سمن ها با هماهنگی ارتش هرجای استان لازم باشد کمتر از۲۴ ساعت به امر گند زدایی و توزیع مواد بهداشتی مبادرت کنند.

وی همچنین به هم افزایی سمن ها با جمعیت هلال احمر استان در امر مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و به نمایندگی از همه سمن‌های استان ابراز آمادگی کرد تشکل های مردم نهاد در راستای حمایت از افراد جامعه آماده کمک به تمام دستگاه های اجرایی در امر مبارزه با این بیماری هستند.

نماینده سمن‌های حوزه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود سمن ها را نیروهای بالقوه در حمایت جامعه و کمک به دستگاه های اجرایی دانست که در بحران ها هر لحظه به نیروی بالفعل برای کمک جامعه به دولت تبدیل شوند.

حاتمی با اشاره به خدمات سمن ها در سیل و زلزله سالهای اخیر گفت: سمن ها در واقع نیروی بالانس کمک های مردمی و کمک به دولت هستند که دولت باید جایگاه و حضور انها را به رسمت بشناسند و وجود آنها را ارزشمند بداند.

وی اضافه کرد: سمن ها همواره بدون هیچ چشم داشتی در راستای کمک به جامعه آماده به خدمت بوده اند و دستگاه های اجرایی باید آنها را رفیق و همکار خود ببینند نه اینکه آنها را رقیب خود بشمارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.