معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۵۱ دستگاه ماینر (استخراج ارز دیجیتال) غیرمجاز به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و با تلاش ماموران انتظامی شهرستان‌های هرسین و سنقروکلیایی خبر داد.

سرهنگ «محمدرضا آمویی»اظهار داشت: ماموران انتظامی بیستون پس از هماهنگی با مقام قضایی و با همکاری پلیس شهرستان سنقروکلیایی حین بازرسی از محل مورد نظر که یکی از روستاهای سنقروکلیایی بود موفق به کشف ۵۱ دستگاه ماینر (استخراج ارز دیجیتال) غیرمجاز شدند.

وی ارزش بیت کویین های غیرمجاز کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

مسوولان خدمات را به بیماران کرونایی با کیفیت عالی ارایه می‌دهند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: وقتی به اخبار مربوط به کرونا می‌نگریم متوجه می‌شویم که الحق مسوولان ما از صدر تا ذیل پای کار هستند و خدمات مربوطه را باکیفیت عالی ارایه می‌کنند، چیزی که در کشورهای دیگر کمتر می‌توان سراغ گرفت.

آیت الله «مصطفی علما» در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران استان کرمانشاه که به مناسبت سوم شعبان میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار انجام شد از خدمات و تلاش های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر کرد و گفت: نیروهای نظامی و انتظامی در زمان بروز مشکلات، حضور خوبی داشته‌اند و دافع مشکلات مردم بوده‌اند.

وی افزود: به طور قطع شرط اصلی موفقیت سپاه پاسداران در برنامه های محوله، اطاعت از فرامین فرمانده معظم کل قوا است، که این نشات گرفته از بصیرت نیروهای نظامی و انتظامی ما است.

تعطیلی اماکن گردشگری و تاریخی استان کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از تعطیلی و ممنوعیت بازدید و ورود به اماکن گردشگری و تاریخی استان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین خبر داد.

امید قادری اظهار داشت: این ممنوعیت و تعطیلی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح استان و با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان، برای حفظ سلامت شهرندان است.

وی افزود: در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین و همچنین سایر روزها در راستای اجرای طرح جداسازی اجتماعی تمامی اماکن تحت نظارت شامل محوطه جهانی بیستون و پارک جنگلی آن، محوطه تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکایای معاون الملک و بیگلربیگی، سراب نیلوفر، مجموعه غار قوری قلعه، موزه ها و تمامی محوطه های تاریخی استان، مناطق نمونه گردشگری و روستاهای هدف گردشگری، حاشیه سدها، مجتمع های گردشگری، مراکز اقامتی و اقامتگاهای بوم گردی، رستوران های بین راهی و کلیه تاسیسات گردشگری تعطیل بوده و ورود به این اماکن ممنوع است.

آینده روشنی پیش روی کبدی کرمانشاه قرار دارد

رییس هیات کبدی کرمانشاه گفت: با مجموعه برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اقدامات در دست اجرا آینده روشنی پیش روی کبدی استان قرار دارد.

مختار صیدی اظهارداشت: مهمترین برنامه ای که هیات کبدی در سال جدید دنبال می کند احداث خانه کبدی است که هم اکنون با حدود ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است و طبق وعده اداره کل ورزش و جوانان استان خانه کبدی کرمانشاه تا اواخر تیرماه آماده بهره برداری خواهد شد که می تواند خیال هیات را از داشتن یک مجموعه مناسب برای ورزشکارانش راحت کند.

صیدی ادامه داد: هم اکنون ورزشکاران کبدی کرمانشاه در مجموعه ورزشی امام سجاد (ع) واقع در شهرک کیهانشهر به تمرین می پردازند که آن هم شرایط استانداری ندارد.

بیماران کرونایی نگران هزینه‌های درمانی خود نباشند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از تعهد پرداخت هزینه های درمانی بیمه‌شدگان مبتلا به کرونا طبق تعرفه‌های مصوب دولتی خبر داد و گفت: ۷۰ درصد هزینه‌های بخش سرپایی و ۹۰ درصد بخش بستری در تعهد پرداخت بیمه سلامت است.

کیومرث مظفری اعلام کرد: بیمه شدگان بیمه سلامت که به کرونا مبتلا و در مراکز درمانی بستری شوند دغدغه ای از بابت هزینه های درمانی خود نداشته باشند.

وی ادامه داد: مرکز پاسخگویی ۲۴ ساعته ۱۶۶۶ به منظور تریاژ و راهنمایی هموطنان در خصوص کرونا فعال شده که هدف از آن کاهش مراجعات هموطنان به مراکز درمانی است چرا که به گفته وی مراجعه بیش از حد به مراکز درمانی خود باعث شیوع این بیماری می شود.

خروج خودروهای بومی از کرمانشاه ممنوع شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی گفت: خروج خودروهای بومی از روز دوشنبه ۱۱ فروردین از شهرهای استان ممنوع شده است.

سردار علی اکبر جاویدان در قرارگاه بهداشت و درمان انتظامی استان که در سرسرای جلسات فرماندهی برگزار شد، اظهارداشت: هدف از اجرای این طرح و محدودیت اعمال شده حفظ سلامتی شهروندان و پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا است.

وی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی در ۳۱ نقطه استان کرمانشاه در حال اجراست، گفت: بیش از ۹۰ درصد اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بر عهده پلیس قرار دارد و فرمانداری ها و ثبت احوال نیز در راستای اجرای آن با ناجا همکاری می کنند.

دروغ ۱۳ و تکذیب ابتلا استاندار کرمانشاه به کرونا

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه خبر ابتلا هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به ویروس کووید ۱۹ را تکذیب کرد.

مسعود بهرام نژاد اظهارداشت: روز ۱۳ فروردین یکی از رسانه های محلی در اقدامی به دور از اخلاق، خبری مبنی بر ابتلا استاندار کرمانشاه به بیماری کرونا را منتشر کرد که منجر به نگرانی خانواده بازوند و همکاران در استانداری شد.

وی یادآور شد: در خبر یاد شده، یک روایت دروغ نیز برای توجیه مطلب عنوان شده است که به جزء بی اخلاقی هیچ توصیف دیگری نمی توان برای آن به کار برد.

کشتی‌گیر کرمانشاهی در رده دهم برترین‌های جهان ایستاد

اتحادیه جهانی کشتی، رنکینگ آزادکاران را برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام کرد که بر این اساس یدالله محبی از کشتی‌گیران کرمانشاهی در رده دهم سنگین وزن قرار گرفته است.

محبی در این رده بندی با کسب ۱۹ امتیاز رده دهم برترین کشتی گیران وزن ۱۲۵ کیلوگرم را به خود اختصاص داده است.

در این وزن «گنو پتریاشویلی» از گرجستان با ۸۰ امتیاز، «طاها آکگول» از ترکیه با ۴۰ امتیاز و «الکساندر خوتسیانیوسکی» از اوکراین نیز با ۳۹ امتیاز به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار گرفته اند.

۶۲۸ دستگاه خودرو متخلف در کرمانشاه اعمال قانون شد

جانشین فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: ۶۲۸ دستگاه خودروی متخلف از ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی (هشتم فروردین) تاکنون در این استان اعمال قانون و یا توقیف شده‌ است.

سرهنگ «جمال سلمانی» در قرارگاه بهداشت و درمان انتظامی استان، اظهارداشت: در مدت زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که از هشتم فروردین آغاز شده پلیس راه نسبت به توقیف ۲۴ دستگاه خودرو و اعمال قانون برای ۲۹۴ خودروی دیگر اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین پنج هزار و ۷۴۷ دستگاه خودرو نیز توسط پلیس راه به شهرهای محل سکونت عودت داده شدند.

سرهنگ سلمانی ادامه داد: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در مدت زمان یاد شده نسبت به توقیف و اعمال قانون ۳۱۰ دستگاه خودروی متخلف اقدام کرده اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین خبر داد و گفت: پلیس همچنان با قدرت و قاطعیت این طرح ملی را در کرمانشاه اجرایی می کند.

کارت اعتباری به اقشار آسیب‌پذیر کرمانشاه تعلق می‌گیرد

استاندار کرمانشاه به ابلاغ بخشنامه معاون اول رییس جمهوری در خصوص اعطای کارت اعتباری یک و ۲ میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر اشاره کرد و گفت: این کارت‌ها براساس دستورالعمل ابلاغی به افراد فاقد درآمد تعلق خواهد گرفت. 

هوشنگ بازوند در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان از تشکیل کمیته ای برای بررسی شرایط اصناف و شیوه فعالیت در صورت پایان یا تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: همکاری بازاریان و اصناف در اجرای طرح بسیار مناسب بوده است.

وی اظهارداشت: این کمیته با حضور معاون اقتصادی استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی برای بررسی وضعیت کسب و کارها تشکیل و پیشنهادات مصوب به ستاد ملی مدیریت کرونا ارایه خواهد شد.

مصرف سوخت در کرمانشاه ۵۰ درصد کاهش یافت

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه با اشاره به کاهش حدود ۵۰ درصدی مصرف سوخت در استان به واسطه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: پس از اجرای این طرح به صورت میانگین روزانه ۶۱۳ هزار لیتر سوخت در کرمانشاه مصرف می‌شود.

مسعود بهرام نژاد اظهارداشت: به واسطه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مصرف سوخت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به صورت میانگین ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح جلوگیری از ورود افراد غیربومی به شهرها در دستور کار قرار گرفت گفت: در این راستا راه های ورودی به شهرهای کرمانشاه در ۵۸ نقطه به صورت کامل مسدود و در ۲۳ نقطه نیز گیت های کنترل عبور و مرور برقرار شد.

سال گذشته ۲ هزار و ۶۴۴ کیلوگرم موادمخدر در کرمانشاه کشف شد

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه گفت: سال گذشته و باتلاش شبانه روزی همکاران، حدود ۲ هزار و ۶۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شد.

سرهنگ علیرضا دلیری در قرارگاه بهداشت و درمان انتظامی استان اعلام کرد: این مقدار موادمخدر کشف شده نسبت به سال ۱۳۹۷ که ۲ هزار و ۳۲۰ کیلوگرم بوده است بیش از ۱۴ درصد رشد نشان می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دستگیری ۶ هزار و ۹۰۲ نفر شامل قاچاقچی، حمل کننده، نگهدارنده، معتاد، خرده فروش، توزیع کننده، تولید کننده، رابط، اسکورت و مشارکت کننده اشاره و اظهار داشت: ۶ هزار و ۸۱۰ نفر از این افراد مرد و ۹۳ نفر هم زن بوده اند.

حدود چهار هزار متقاضی کرمانشاهی بیمه بیکاری در سامانه ثبت‌نام کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر در استان کرمانشاه متقاضی بیمه بیکاری در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

حسن عزیزی به ایرنا افزود: افرادی که شغل خود را از دست داده اند، به منظور حفظ سلامت برای ثبت نام بیمه بیکاری به ادارات مراجعه نکنند و فقط در سامانه بیمه بیکاری به نشانی bimebikari.mcls.gov.ir  ثبت نام نمایند و برای رصد بیمه خود فقط از طریق سامانه مربوطه پیگیری نمایند.
 او در خصوص سامانه جامع روابط کار نیز اظهار داشت: به منظور تسهیل و تسریع در انجام رسیدگی به پروندهای اختلافات کارگری و کارفرمایی و دیگر موضوعات حوزه کارگری و کارفرمایی، سامانه جامع روابط کار با ۴۹ خدمت راه اندازی شده و برای استفاده از مزایای این سامانه لازم است کارگران و کارفرمایان برای یک بار به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و مشخصات خود را در سامانه ثبت نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.