برادرم تو را در تنگ حاجیان و بان سیران و تاجیک در جبهه گیلانغرب زیارت کرده ام، سرباز سرافراز وطن، تو را در کوره موش، ریخک، پای بازی دراز و یا در پل داداش خان هنگامی که از زمین و آسمان گلوله می بارید، دوش به دوش قهرمانان همیشه جاوید ملاقات کرده ام.
برادرم، چهره ات چقدر آشناست، انگار تو را در میمک، در نی خزر و در مهران دیده ام، آنگاه که میدان های مین را پشت سر گذاشته بودید و بعد از ۴۸ ساعت در زیر رگبار بی وقفه گلوله ها این چنین خواب رفته بودید.
عزیز دردانه وطن، تو را در نیزارهای جنوب، در نهر علم یا در نهر اسد، همان نهرهایی که شب هنگام از آن ها به اروند زدیم و به فاو می رسیدیم، تو را در شرق بصره آن گاه که بامدادان به خط دشمن زدیم و بعد از ساعت ها نبرد، فراخوانده شدیم که عملیات ایزایی و برای انحراف دشمن بوده است و تو پیکر مطهر همرزمت را بر دوش کشیدی و او را به پشت خاکریز خودی برگرداندی.
انگار تو را در کوچه، کوچه و خیابان به خیابان خرمشهر دیده ام. نه، نه تو غریبه نیستی، تو آشناتر از هر آشنایی هستی، تو از قبیله خوبان و عاشقان و قافله نور هستی، چقدر چهره‌ات آشناست.
برادرم، تو از خیل فرشتگان سفید پوشی هستی که کارشان «مجاهدت» و کوچ غریبانه شان «شهادت» افتخارآمیز است و چه کسی باور می کند که این عکس خسته از کار و تلاش بی وقفه هفته های متمادی در درمان هم وطنان مبتلا به ویروس کرونا، تو همان یعنی دکتر یحیوی فوق تخصص خون و سرطان هستی!؟
دکتر یحیوی و یحیوی ها، از نسل همان هایی هستند که هشت سال دفاع مقدس را با سربلندی پشت سرگذاشتند. آری، انگار تو دیروز در میدان های جهاد و شهادت بودی و امروز در مصاف کرونا ویروس این چنین بعد از ساعت ها کار طاقت فرسا، سر بر دیوار گذاشته و خوابیده ای؟
برادرم، خبر آورده اند که بعد از هفته ها مجاهدت در راه صیانت از سلامت ملت ایران، جان به جان آفرین تسلیم کرده اید.

درست است که تشییع جنازه ات، غریبانه بود، درست است که شیوع بیماری کرونا اجازه نداد تا مردم قدرشناس در مراسم وداع با تو حضور یابند، اما تو و امثال تو، شمع های فروزان و همیشه جاوید این سرزمین هستید.

شماها به سان شمع سوختید تا چراغ روشنی بخش زندگی را به هزاران خانه هم وطنانمان ببرید و تا ایران، ایران است، هر کسی و در هر دوره و زمانی این مقطع از تاریخ ایران را ورق بزند، از عمق وجود در برابر عظمت کارتان سرتعظیم فرود خواهد آورد.
هرگز مباد که من و ماها با رعایت نکردن آنچه تو و همرزمانت از ما خواستید و می خواهید، از پشت که نه، بلکه رو در رو بر چهره ات خنجر بکشیم.
هرگز مباد که چنین چهره هایی را فراموش کنیم.

هرگز مباد فداکاری هایتان را از یاد ببریم، تاریخ این سرزمین از رشادت و پایمردی فرزندانش داستان ها و خاطرات تلخ و شیرین فراوان دارد، آن ها سرمایه گران سنگ امروز و فردای فرزندان این کشور خواهند بود.

 دکتر یحیوی پزشک فوق تخصص خون و سرطان شهر بجنورد در خراسان شمالی است که پس از روزها مجاهدت به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

کرم محمدی فرماندار شهرستان دالاهو 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.