«انشاالله کولانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن روز طبیعت هستیم، افزود: بدون شک افرادی بی‌توجه به سلامتی خود، خانواده و جامعه اقدام به حضور در عرصه‌های طبیعی خواهند کرد و این اقدام در این روزها که بحران انتقال کرونا جامعه را در بر گرفته است از نظر ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای استان جفا در حق مردم محسوب و به نوعی تهدید سلامت دیگر هم استانی‌ها است و جرم محسوب می‌شود.

وی اظهارداشت: وظیفه ذاتی ما است که در کنار دیگر حافظان حوزه سلامت از هرگونه اطراق، تردد و تجمع در عرصه‌های طبیعی جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: در وهله اول نسبت به بیان خطرات ناشی از تجمع  اقدام کرده و در صورت بی توجهی با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور با استناد به قوانین جاریه اعمال قانون نماییم.

وی در ادامه گفت: در ستاد اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه نیز پنج اکیپ گشت در مبادی خروجی شهرستان ها و بالاخص عرصه های طبیعی حضور فعال دارند و با نیروهای ستاد پیشگیری استان همکاری خواهند داشت.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون ۲۱۳ نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که ۲۷ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

بر اساس آخرین آمار از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و ۱۴۷ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۹۸۵ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۳۵ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.