مرادعلی تاتار روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون راه‌های تردد به  قصرشیرین از ۲ محور ورودی شهرستان از سمت سرپل ذهاب و همچنین گیلانغرب برای تمامی خودروهای غیر بومی بسته است، از این رو تاکید می شود که پلاک های غیر بومی در محورهای مواصلاتی مذکور تا اطلاع ثانوی تردد نکنند.

وی اظهارداشت: در صورتی که خودروهای غیربومی به ابلاغیه مذکور توجه نکنند و اصرار ورود به شهر را داشته باشند، خودرو آن‌ها متوقف می‌شود، از این رو تمامی مالکان خودروهای غیربومی و غیرساکن تا روز گذشته (جمعه) فرصت داشتند از شهرستان قصرشیرین خارج شوند، در غیر این صورت خودروی آنان برای مدت یک ماه توقیف خواهد شد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: قصرشیرین به دلیل داشتن آب و هوای مناسب هر ساله پذیرای مهمانان زیادی از سراسر کشور بوده اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا ما پذیرای هیچ مسافری نیستیم  و هیچ گونه خدماتی در این شهرستان برای مسافران نداریم.

تاتار اضافه کرد: اصنافی که در راستای طرح کاهش فاصله اجتماعی هدف گذاری شده است از فعالیت آن ها جلوگیری خواهد شد و بقیه مراکز لازم و ضروری از جمله فروشگاه های عرضه مواد غذایی، میوه فروشی ها و نانوایی ها همچنان فعال هستند.

فرماندار قصرشیرین گفت:بازارچه شاه عباسی قصرشیرین تعطیل شده و برای فعالیت جایگاه های عرضه سوخت نیز مشکلی نداریم.

وی همچنین از انجام ضدعفونی و گند زدایی محله های شهرستان به طور مستمر خبرداد و گفت: در این رابطه تمامی توان و ظرفیت های شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا به کارگیری شده است.

تاتار اضافه کرد: کشور و دنیا با چالش بزرگ در حوزه سلامت مواجه شده و تمام کادر درمان کشور و ادارات مربوطه و ارگان های دیگر درگیر مقابله برای مهار این بیماری هستند از این رو  باید مردم به توصیه ها برای خارج نشدن از منزل توجه جدی داشته باشند و در خانه های خود بمانند.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی تنها راه مقابله با بیماری ماندن در منزل است، گفت: باید هموطنان عزیز شرایط کادر درمان ما در این مدت را درک کنند زیرا آن ها مدت زیادی است در خط مقدم مقابله با بیماری و دور از خانواده های خود هستند.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی که کشور با یک بحران مواجه است انتظار بر این است که همه با هم همکاری کنند و توصیه های کارشناسان و مسوولان  مربوطه را رعایت کنند تا بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

تاتار ادامه داد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلای به بیماری ویروسی کرونا در قصرشیرین گزارش نشده است.

 قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد آن ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تا پایان روز هشتم فرردین آمار مبتلایان به کرونا در استان به ۱۹۹ نفر رسیده که ۲۴ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و ۵۵ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۹۲۱ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۱۰ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.