رضا چمن روز جمعه با بیان اینکه مبتلایان به  ویروس کرونا در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری می شوند، افزود:از مجموع بیماران حاد تنفسی تعداد ۷۷۳تن بستری شدند که از این تعداد ۲۶۷ تن با بهبودی از این بیمارستان مرخص شدند.

وی از خیران سلامت، سازمان های مردم نهاد و نیکوکارانی که طی این مدت یاریگر نیروهای بهداشت و درمان و نیازمندان بوده‌ و بخش عمده ای از تجهیزات و اقلام حفاظتی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا را تأمین کردند، قدردانی نمود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین  ابراز محبت مردم و مسئولان قدرشناس منطقه را موجب  تقویت روحیه و تلاش نیروهای درمانی خوانده و گفت: شهروندان با تکمیل اطلاعات خود در سامانه salamat.gov.ir به حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیان کمک کنند.

به گفته وی، درصورت بی توجهی شهروندان به توصیه های پزشکی کنترل این ویروس تا شهریور ماه طول خواهد کشید.

میانگین سن موارد مبتلایان در این شهرستان ۵۹ سال بوده و از لحاظ تفکیک جنسی مبتلایان، ۵۵/۲ درصد مرد و ۴۴/۸درصد زن گزارش شده است.

بر اساس آخرین گزارش های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در روزهای گذشته نتیجه ۳۳۴ نمونه آزمایشگاهی مثبت گزارش شده بود که از این تعداد ۲۵۲ تن پس از بستری در بیمارستان بهبود یافتند.

در راستای طرح ملی مقابله با کرونا تاکنون ۶۸ درصد معادل ۱۸۲ هزار تن از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از نظر ابتلا به ویروس کرونا غربالگری شدند.

 تعطیلی آرایشگاه‌ها، واحدهای صنفی غیر ضروری و محدودیت های ترافیکی در این شهر از هفته گذشته اجرا شده است.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا ظهر امروز ۳۲ هزار و ۳۳۲ تن در کشور مبتلا به این ویروس شده‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۷۸ تن فوت و  ۱۱ هزار و ۱۳۳ تن بهبود یافتند.

تاکنون ۵۳۷ هزار و ۱۷ تن در دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۲۴ هزار و ۴۳۶ تن بهبود یافتند، این ویروس از ۲۰۵ کشور جهان در ۱۹۸ کشور منتشر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.