نوربخش حاتمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در راستای ارتقا تولید و توسعه بخش های مختلف کشاورزی یک برنامه سه ساله تدوین کرده که با شعار سال جهش تولید مدنظر مقام معظم رهبری کاملا هماهنگ و هم راستا است.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق شعار سال بیانیه ها و سیاست هایی ابلاغ کرده است، بر عزم راسخ مسوولان ارشد این وزارتخانه و استان برای جهش تولیدات بخش کشاورزی تاکید کرد.

حاتمی همچنین به تهیه و تامین تمام نهاده های بخش کشاورزی برای تولیدات داخلی خبر داد و اظهار داشت: واحدهای تولیدی برای جهش و ارتقاء از نظر تامین نهاده ها هیچ مشکلی ندارند.

حاتمی در ادامه یکی از موارد تحقق شعار سال را فعال کردن واحدهای تولیدی راکد دانست و گفت: سال گذشته برای فعال سازی واحدهای راکد و تعطیل استان هر هفته در استانداری و سازمان های اصلی استان، ستاد تسهیل رفع موانع تولید تشکیل شد که تاثیر بسزایی در رونق تولید و اشغال داشت که امسال نیز این روند با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سال گذشته توانست ۲۰ کارخانه و واحد تولیدی بخش کشاورزی را که به دلیل بدهی به بانک تعطیل شده بودند با ارایه تسهیلات به صاحبانآنها به چرخه تولید بازگرداند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۷۴ درصد تسهیلات اشتغال استان به بخش کشاورزی اختصاص داشت، افزود: کرمانشاه  قابلیت بالایی برای رشد و توسعه در بخش کشاورزی دارد و یکی از مهم ترین بخش های تحقق شعار سال جهش تولید در استان توجه به کشاورزی است.     

استان کرمانشان با ۹۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ سالانه بیش از ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می کند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی  است که بیش از ۳۰ هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز سال ۱۳۹۸، ۱۶.۳ درصد بوده و براساس آمار غیررسمی ۱۵۰ هزار بیکار در استان وجود دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.