«فرزین معتمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در تمام جاده های ورودی شهرستان‌های استان تیم های پزشکی هلال احمر مستقر است، افزود: ۳۵ تیم هلال احمر کرمانشاه؛ هفت پایگاه اصلی و ۲۸ پایگاه سلامت فرعی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از مسافران و رانندگان خودروها تب سنجی و غربال گری می گیرند و علاوه بر آن تب سنجی به آنها هشدارهای رعایت نکات بهداشتی مقابله با بیماری کرونا ارایه می دهند.

او با تقدیر از همکاری تیم های بهداری ارتش و نیروی انتظامی استان با پایگاه های مستقر هلال احمر عنوان کرد: هلال احمر استان علاوه بر استقرار در جاده‌های ورودی شهرستان‌ها؛ تیم هایی نیز در ایستگاه راه آهن، فرودگاه و پایانه شهید کاویانی مستقر کرده و از همه افراد به محض ورود به استان معاینه تب سنجی و غربال گری می گیرند و اگر کسی تب داشت او را به درمانگاه ها و بیمارستان ها ارجاع می دهند. 

معتمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از زحمات امدادگران و تلاشگران کادر پزشکی و درمانی استان بویژه امدادگران هلال احمر؛ مهم ترین اولویت را محافظت از امدادگران ذکر کرد و افزود: تمام امدادگران به وسایل و اقلام محافظتی و پیشگیری مانند لباس محافظ، عینک، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده مجهز هستند.

هلال احمر کرمانشاه ۵۲۰ هزار اقلام بهداشتی رایگان توزیع کرده است 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به توزیع ۴۰۰ هزار ماسک رایگان بین دستگاه های اجرایی و بانک های  عامل و به خصوص نیروی های نظامی و مسلح اشاره کرد  و گفت:  هلال احمر کرمانشاه ۱۲۰ هزار ماسک برای توزیع در مراکز درمانی استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده است و از نظر توزیع اقلام بهداشتی در کشور عملکرد بسیار خوبی دارد.

معتمدی همچنین از توزیع  ۱۰ هزار عدد ژل ضد عفونی کننده بین داروخانه های استان با قیمت دولتی خبر داد. 

وی یکی دیگر از اقدام های مهم جمعیت هلال احمر کرمانشاه راه اندازی پایگاه های آموزشی مقابله با بیماری کرونا در شبکه های اجتماعی و مجازی اعلام کرد و افزود: جمعیت هلال احمر کرمانشاه علاوه بر آموزش های حضوری افراد در پایگاه سلامت، به توزیع دفترک آموزشی بهداشتی بین افراد جامعه، تهیه انواع مطالب آموزشی، آموزش بهداشتی از طریق شبکه های اجتماعی مبنی بر رعایت نکات بهداشتی و مقابله با این بیماری اقدام کرده است.

اطلاع رسانی نقش بسزایی در قطع زنجیره شیوع کرونا دارد

این مقام مسوول در ادامه به نقش خبرگزارهای و صدا و سیما در قطع زنجیره شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: هر چقدر رسانه ها  رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه ای مانند در خانه ماندن در راستای پیشگیری شیوع بیشتر بیماری کرونا اطلاع رسانی کنند زودتر و سریع تر براین بیماری غلبه خواهیم کرد.

معتمدی با اشاره به بازدید خود از پلیس راه قزانچی شهر کرمانشاه (جاده ورودی شهر کرمانشاه - سنندج) افزود: ترافیک جاده ای استان نسبت به ۲ روز گذشته خلوت تر شده و این نشان از تاثیرگذاری هشدارهای رسانه ها و مسوولان و درک مردم فهیم استان از این وضعیت خطرناک بیماری کرونا دارد.

وی قرنطینه و در خانه ماندن را بهترین راه برای قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا عنوان کرد زیرا که تاکنون دارویی برای معالجه آن کشف نشده و این بیماری از طریق افراد سریع انتقال پیدا می کند بنابراین اگر زنجیره آن قطع شود زودتر بر آن غلبه خواهیم کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه، در پایان با تقدیر و تشکر از فداکاری امدادگران هلال احمر استان گفت: روزانه از همه پایگاه های سلامت هلال احمر استان بازدید به عمل می آید و در راستای محافظت از امدادگران همه نکات بهداشتی رعایت می شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در کرمانشاه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلا پنج نفر به بیماری کرونا آمار کل مبتلایان استان به ۱۶۳ نفر رسید که ۱۵ نفر از این افراد فوت شده اند.

محمدابراهیم شکیبا گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۸۰۲ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۶۷۹ نفر از آنان ترخیص شده اند.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۱۰۸ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: بر اساس آمار تاکنون ۷۴ نفر در شهرستان کرمانشاه، ۱۲ نفر در اسلام آبادغرب، ۳۲ نفر در سنقر، ۱۹ نفر در کنگاور، پنج نفر در هرسین، سه نفر در صحنه، هشت نفر گیلانغرب، سه نفر در جوانرود، چهار نفر در پاوه و سه نفر در سرپل ذهاب به کرونا مبتلا شده‌اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.