رسول راشکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به استقرار بالگردهای جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی در منطقه و باز شدن برخی از راه‌های مواصلاتی روند امدادرسانی با سرعت بیشتری در حال انجام است که در همین راستا تا کنون هشت هزار و ۷۷۶ خانوار آسیب دیده در سیلاب اخیر توسط نیروهای هلال احمر استان امدادرسانی شدند.

وی ادامه داد: همچنین چهار هزار و ۶۸۸ نفر سیلزده سیستان و بلوچستان در قالب هزار و ۱۷ خانوار در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نصب ۹۷۷ دستگاه چادر امدادی، توزیع ۲ هزار و ۱۰۲ تخته موکت، چهار هزار و ۵۶۲ تخته پتو، پنج هزار و ۶۳۴ کیلوگرم نایلون و ۳۰۲ شعله والور را از جمله اقلام توزیع شده در بین آسیب دیدگان جنوب استان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: ۲۱۲ روستا و ۱۴ شهرستان‌ سیستان و بلوچستان درگیر سیلاب و آبگرفتگی هستند که تاکنون توسط ۱۱۸۰ نیروی نجاتگر هلال احمر در قالب ۲۸۶ تیم عملیاتی و بکارگیری ۱۶۳ خودروی امدادی و عملیاتی خدمات به آنان ارائه شد.
ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان بویژه نیمه جنوبی راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان به طور کامل قطع شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی تاکنون راه ۵۰۰ روستا باز شده است و دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و روستاهایی که ارتباط زمینی آنها برقرار شده بوسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.