رسول راشکی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به استقرار بالگردهای جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی در منطقه و باز شدن برخی از راه‌های مواصلاتی روند امدادرسانی با سرعت بیشتری در حال انجام است که در همین راستا تا کنون ۲ هزار و ۸۴۳ خانوار آسیب دیده در سیلاب اخیر توسط نیروهای هلال احمر استان امدادرسانی شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۵۹۰ نفر سیلزده سیستان و بلوچستان در قالب ۶۵۰ خانوار در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نصب ۶۳۶ دستگاه چادر امدادی، توزیع ۹۶۶ تخته موکت، سه هزار و ۶۷۷ تخته پتو، پنج هزار و ۱۳۶ کیلوگرم نایلون، ۲۱۰ شعله والور را از جمله اقلام توزیع شده در بین آسیب دیدگان جنوب استان عنوان کرد.

وی افزود: همچنین هزار و ۹۷۹ بسته غذایی، ۲۵۱۶ قوطی کنسروجات، ۵۵۰ کیلوگرم برنج و ۳۳۸ کیلوگرم قند و شکر، ۳۹۳ کیلوگرم حبوبات و همچنین چای و روغن و فانوس از دیگر اقلام توزیعی بین آسیب دیدگان بوده است.
راشکی اظهار داشت: ۲۱۲ روستا و ۱۴ شهرستان‌ سیستان و بلوچستان درگیر سیلاب و آبگرفتگی هستند که تاکنون توسط ۱۱۸۰ نیروی نجاتگر هلال احمر در قالب ۲۸۶ تیم عملیاتی و بکارگیری ۱۶۳ خودروی امدادی و عملیاتی خدمات به آنان ارائه شد.
وی بیان کرد: با استقرار ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر، ۲ فروند بالگرد نیروی زمینی سپاه با ۲۷ سورتی پرواز در روز گذشته امدادرسانی در مناطق آسیب دیده و صعب العبور با سرعت بیشتری انجام گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.