محمدرضا امیریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 36 هزار بسته غذایی یک ماهه در مرحله دوم طرح توزیع به دست افراد زلزله زده رسیده است.
وی افزود: حادثه دیدگان شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب، ثلاث باباجانی و دالاهو چه در شهر و چه روستا و زلزله زدگان شهری سرپل ذهاب بسته های یک ماهه خود را تحویل گرفتند.
امیریان ادامه داد: تنها روستائیان زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب باقی مانده اند که با یاری خداوند سعی می کنیم ظرف مدت دو سه روز آینده این کار نیز انجام شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه گفت: طبق دفترچه های امدادی صادر شده برای زلزله زدگان، حدود 14 هزار خانوار دیگر باقی مانده اند که بسته های یک ماهه را تحویل بگیرند.
وی با بیان اینکه ارزش هر کدام از این بسته های غذایی بیش از 2 میلیون و 500 هزار ریال است، گفت: در این بسته ها مواد غذایی مورد نیاز مانند برنج، روغن، حبوبات، انواع کنسرو جات، چای، قند و شکر قرار داده شده است.
امیریان همچنین با اشاره به بارش های اخیر در مناطق زلزله زده و وزش شدید باد که به چادر و وسایل گرمایشی زلزله زدگان آسیب وارد کرد نیز گفت: مشکلی برای توزیع مجدد چادر و همچنین اهدای وسایل گرمایشی به افراد حادثه دیده نداریم و در این چند روز نیز هر تعداد که مورد نیاز بوده در اختیار آن ها قرار گرفته است.
وی در پایان از حضور تیم های حمایت روانی و دوستدار کودک در مناطق زلزله زده نیز اشاره و اظهار کرد: این گروه ها تا پایان امسال بیش از 500 شهر و روستای زلزله زده را تحت پوشش قرار می دهند.
مرحله اول توزیع بسته های یک ماهه نیز در دهه اول آذر انجام و طی آن بیش از 51 هزار و 500 بسته مواد غذایی میان زلزله زدگان استان کرمانشاه توزیع شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.