پرویز توسلی زاده روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه که در محل دادسرا این استان برگزار شد، اظهار داشت: ستاد ویژه رسیدگی به جرایم خاص و خشن از ابتدای سال ۹۹ در کرمانشاه شروع به کار می‌کند تا با تمام توان به جنگ کسانی برویم که مرتکب این‌ جرائم می شوند.
وی گفت: باید میزان ورودی زندان های کرمانشاه کاهش پیدا کند و در حقیقت زندان ها به محلی برای مرتکبین جرائم خشن تبدیل شوند.
رییس کل دادگستری کرمانشاه یادآورشد: به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان های استان تا جایی که امکان پذیر باشد از زندان و برخورد کیفری اجتناب می‌کنیم.
توسلی زاده، عملکرد دادسرای کرمانشاه در ۶ ماه گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و عنوان کرد: در این مدت به دنبال مدیریت پرنده‌های قدیمی بودیم و توانستیم بیش از ۱۸ هزار پرونده قدیمی را تعیین تکلیف کنیم.
وی افزود: برای تحقق این هدف بدنبال آن هستیم تا میزان اختلافات بین مردم را به حداقل و سازش بین آنها را به حداکثر برسانیم که این مسئله علاوه بر کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری، باعث می‌شود مردم بیشتر به کسب و کار و زندگی شخصی خود سرگرم شوند، لذا در این راه از ظرفیت همه نهادهای حکومتی و مردمی هم استفاده می‌کنیم.
رییس کل دادگستری کرمانشاه بر مبارزه جدی با فساد اقتصادی در این استان تاکید کرد و گفت: فساد به هیچ عنوان درون و بیرون دستگاه قضایی پذیرفته نیست و به شدت با آن برخورد می‌شود.
توسلی زاده توجه به حقوق عامه و پاسخگویی به درخواست ها و توقعات مردم را از دیگر مسائل مورد تاکید دستگاه قضایی استان اعلام کرد.
وی به تایید سند تحول دستگاه قضایی از سوی مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و افزود: طبق این سند دستگاه قضایی باید خود را با اقتضائات گام دوم انقلاب همراه کرده و در بخش قضایی کارایی نظام ارتقاء پیدا کند که این مسئله در دستور کار دستگاه قضایی استان نیز قرار دارد.
در این مراسم شهرام کرمی به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان معرفی و از زحمات محمدحسین صادقی دادستان پیشین قدردانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.