به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کرمی امروز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه همدلی و همکاری بین دستگاه قضائی را سبب اعتلای بیش از پیش امورات دانست و گفت: در دادسرا ۴ چالش همواره وجود دارد که باید بتوانیم با برنامه ریزی بر آنها غلبه کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: ورودی بیش از حد پرونده‌ها، رسوب پرونده‌های معوقه، حجم بالای پرونده‌ها در اجرای احکام کیفری و بالا بودن جمعیت کیفی از جمله این چالش‌ها هستند.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و رئیس قوه قضائیه نیز بر آن تاکید دارند باید حبس حداقلی در دستور کار باشد.

کرمی بیان داشت: نیروهای دادسرا باید این ذهنیت را داشته باشند که وظیفه دادسرا مجازات کسی نیست و باید از ابزار بازداشت برای مجازات استفاده نکنیم و اگر قراری صادر می‌شود نهایت تلاش را داشته باشیم که طرف بازداشت نشود.

وی خط قرمز دادسرا را برخورد بازدارنده، سریع، قاطع و عبرت آمیز با مخلان نظم و امنیت عمومی اعلام کرد و گفت: بر این اساس با مخلان نظم و امنیت عمومی اعم از امنیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و جرایم امنیت ملی به طور جدی برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: بدون تردید در راه مبارزه با این مخلان امنیت، دادسرا تنها نخواهد بود و به موجب قانون و اصل برادری تمام ضابطین در کنار ما خواهند بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.