امیر خسروانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا؛ از محدودیت تردد در روستاهای استان خبر داد و گفت: موثرترین راه شناخته شده برای مقابله با گسترش بیماری کرونا قرنطینه و ایجاد محدودیت رفت و آمد است به همین دلیل در سطح روستاهای استان توسط دهیاری ها محدودیت تردد ایجاد خواهد شد.

او با بیان اینکه به روستاییان نسبت به کاهش رفت و آمد هشدار  داده شده گفت: در راستای پیشگیری از بیماری کرونا از دهیاری ها و روستاییان خواسته شده افراد مشکوک را گزارش دهند و همچنین تیم‌های بهداشتی برای نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در روستاها راه اندازی و به طوری مستمر روستاها را رصد کنند.  

وی با بیان اینکه هزار و ۶۶۰ دهیاری استان کارضد عفونی و گند زدایی روستاها را انجام می دهند، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲ بار روستاهای استان ضدعفونی و گندزدایی شده است.

خسروانی همچنین از اعمال محدودیت برای تجمع در سطح روستاها خبر داد و افزود:: به طور گسترده از طریق دستگاه‌های اجرایی از روستاییان و کشاورزان خواسته شده در این ایام سخت مقابله با ویروس کرونا از برگزاری مجالس عزا، جشن ها و چهارشنبه سوری، جمعه آخر سال و دید و بازدیدهای نوروزی پرهیز کنند و برای آنها در اماکن عمومی محدودیت هایی ایجاد شده است.

او با بیان اینکه در سطح بسیاری از روستاها بنرهای بهداشتی مبنی بر رعایت نکات ایمنی برای مقابله با ویروس کرونا نصب شده گفت: همه اماکن عمومی روستاها مانند مساجد و مجموعه های فرهنگی و ورزشی ضدعفونی شده است.

خودمراقبتی سهم من برای مقابله بحران با کرونا

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه متخصصان ویروس کرونا ۱۹ را یک ویروس تهاجمی خطرناک با انتقال سریع توصیف کرده و بهترین راه مقابله با آن را  قرنطینه و محدودیت ارتباطات می دانند، گفت: به نظر می رسد برای قطع زنجیره گسترش شیوع این ویروس بهترین کار خودمراقبتی است به همین دلیل مهم ترین سهم من برای مقابله با بحران کرونا خودمراقبتی خود و اعضای خانواده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست ۲۱ نفر آمار مبتلایان این استان به ۱۳۶ نفر رسید که ۱۱ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز دوشنبه (۲۶ اسفند) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۵۵ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۵۳۴ نفر از آنان ترخیص شده اند.
رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۱۱۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: براساس آمار ۶۱ نفر در شهرستان کرمانشاه، ۱۰ نفر در اسلام آبادغرب، ۲۸ نفر در سنقر، ۱۷ نفر در کنگاور، سه نفر در هرسین، سه نفر در صحنه، ۶ نفر گیلانغرب، سه نفر در جوانرود، ۲ نفر در پاوه و سه نفر در سرپل ذهاب به کرونا مبتلا شده‌اند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.