سعید کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در سال ۹۸ باوجود اعمال تحریم ها و مشکلات اقتصادی موجود خوشبختانه سال خوبی برای رشد صنایع تبدیلی استان بود، افزود: امسال افزایش چهار و نیم برابری نسبت به برنامه و اهداف بخش کشاورزی استان محقق شده است.

وی اظهارداشت: هدفی که در سال ۹۸ برای صنایع تبدیلی استان در قالب برنامه ششم توسعه و همچنین برنامه توسعه سه ساله بخش کشاورزی استان در نظر گرفته شده بود حدود ۷۱ هزار تن بود که با عنایت به پیگیری‌های ویژه و حمایت رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مسوُولان ارشد و بانک های عامل استان انجام شد خوشبختانه به عملکرد  ۴.۵ برابری یعنی حدود ۳۲۶ هزار تن رسیده ایم.

کریمی تصریح کرد: این عملکرد در زمینه افزایش ظرفیت جذب و فرآوری محصولات خام کشاورزی استان بوده که در سال های قبل بی سابقه بوده است.

وی سپس به دیگر فعالیت‌های چشمگیر مدیریت صنایع تبدیلی استان در سال ۹۸ اشاره داشت و گفت: این فعالیت‌ها در زمینه فعال‌سازی و احیاء واحدهای راکد و همچنین بازسازی واحدهای فرسوده بوده است.

وی توضیح داد که ظرفیت تولید و فرآوری محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه در سال ۹۸ به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.