کریم ذوالفقاری روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارز آوری صادراتی ، تولید 10 برابری محصولات کشت گلخانه ای به نسبت فضای باز، اشتغال زایی 10 نفر به ازای هر هکتار و افزایش راندمان آبی از مزایای محصولات گلخانه ای در اراضی کشاورزی می باشد.
وی اضافه کرد: تولید محصولات کشاورزی در فضای بسته و گلخانه ای صرفه اقتصادی دارد و به لحاظ کیفیت مناسب آن می توان به سایر کشورها صادر کرد.
وی اظهارداشت : کشورهای همسایه خواهان محصولات کشاورزی ایران هستند اما تولیدات کشاورزی در فضای باز به دلیل نداشتن استانداردهای لازم ، امکان صادرات ندارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه احداث گلخانه در اراضی کشاورزی سودآور و توجیه اقتصادی دارد، تصریح کرد: بخش کشاورزی کمترین واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل را دارد و یکی از اصلی ترین استراتژی های سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در سالجاری توسعه کشت های گلخانه ای در جهت مصرف بهینه آب است.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: کشور روسیه و سایر کشورهای همسایه خواهان محصولات کشاورزی گلخانه ای ایران هستند و پول خوبی هم از این بابت می پردازند و باید برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی را به سمت کشت گلخانه ها ببریم.
وی یادآور شد: هر هکتار تجهیز سامانه های نوین آبیاری، تسهیلات 10 میلیون تومانی به همراه دارد و کشاورزان باید از این فرصت استثنایی استفاده کنند.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.