فریبرز کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: تا قبل از شیوع بیماری کرونا ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه روزانه در قالب ۲۰۰ سرویس خدمت رسانی می کرد اما هم اکنون با تمهیدات انجام شده و رعایت خود مردم تعداد سرویس های بین شهری به حدود ۴۰ سرویس رسیده است.

وی از ابلاغ ممنوعیت سرویس دهی به مناطق پرخطر کشور خبر داد و افزود: با همکاری بخش خصوصی تمام خودروها قبل و بعد از سفر شستشو و ضدعفونی می شوند ضمن اینکه اقلامی برای شستشوی دست های رانندگان و مسافران در داخل اتوبوس ها قرار داده شده است.

به گفته کرمی در همین راستا پذیرایی از مسافران حذف شده است و در پایان هر سفر تمام آشغال های داخل اتوبوس ها به صورت ایمن جمع آوری و در زیرخاک دفن می شوند؛ ضمن اینکه با همکاری هلال احمر وضعیت سلامت مسافران در داخل پایانه ها کنترل می شوند.

وی کاهش سرویس دهی ناوگان مسافربری را براساس سهمیه بندی اعلام کرد و گفت: با اینکه شاغلان این بخش از نظر مالی متضرر می شوند اما در این خصوص به صورت داوطلبانه به منظور کنترل بیماری کرونا همکاری داشته اند.

محدودیتی در بخش ترانزیت نداریم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در ادامه در خصوص وضعیت بخش ترانزیت نیز توضیح داد: از آنجایی ترانزیت به موضوع صادرات و واردات کالا مربوط است برای این بخش هیچ محدودیتی ایجاد نکرده ایم.

کرمی اما از استقرار پایگاه هایی برای شستشو ماشین های بخش ترانزیت در قصرشیرین خبر داد و گفت: چه ماشین هایی که می خواهند وارد پایانه مرزی پرویزخان بشوند و چه ماشین های ورودی از قسمت عراق باید از گیت هایی عبور کنند که برای شستشو و ضدعفونی کردن نصب شده اند.

وی همچنین از شستشو و ضدعفونی مستمر سالن های تجاری و مسافربری پرویز خان خبرداد و گفت: به منظور کنترل بخش ترانزیت سه ایستگاه ثابت و یک ایستگاه سیار کار شستشو و ضدعفونی ماشین ها را انجام می دهند.

تجمع رانندگان در محیط بسته پایانه بار ممنوع شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اعلام اینکه در بخش بار نیز محدودیتی نداریم، گفت: برای تامین مایحتاج مردم نمی توانیم محدودیتی برای تردد این بخش داشته باشیم اما تجمع رانندگان در محوطه پایانه بار ممنوع شده است و انجام امور اداری رانندگان به بیرون از محوطه در فضای باز و چینش صندلی هایی با فاصله منتقل شده است.

به گفته کرمی محل تجمع رانندگان نیز به صورت مرتب ضدعفونی می شود.

ناوگان حمل و نقل بین شهری استان کرمانشاه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس ، هزار دستگاه سواری و ۷۰۰ دستگاه مینی بوس دارد که زیر نظر ۷۵ شرکت خصوصی فعالیت می کنند.

همچنین سه شرکت در بخش ترانزیت و نیز ۸۵ شرکت در بخش بار در استان کرمانشاه فعال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.