مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از افزایش ۱۸ درصدی تلفات سوانح جاده‌ای در استان خبر داد و گفت: طی هشت ماهه سال جاری ۴۵۸ نفر براثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در سال گذشته ۳۶۵ نفر بوده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اروجعلی علیزاده در نشست خبری، اظهار کرد: بیشترین تصادفات در محورهای اصلی و به صورت شاخ به شاخ ناشی از سرعت، سبقت غیرمجاز، عابر پیاده، عدم رعایت تقدم، انحراف به چپ و خواب‌آلودگی است.
وی با اشاره به جایگاه ویژه استان در زمینه حمل و نقل، گفت: در حاضر ۳۰ هزار راننده باری در استان مشغول انجام وظیفه اپراتوری بوده که پنج هزار و ۹۷۵ راننده در ۱۴ پایانه مسافربری فعالیت می‌کنند.
وی با بیان این‌که ۵۸ شرکت حمل و نقل برای مدیریت تعداد کامیون و راننده در استان وجود دارد،  ادامه داد: همچنین ۲۲تشکل صنفی در حوزه سازماندهی حمل و نقل نیز ایفای نقش می‌کنند.
وی با بیان این‌که طی مدت سال ۹۶ مقدار باری جابه‌جایی از طریق جاده‌ها ۱۸/۲ میلیون تن است، گفت:  از این میزان جابه‌جایی، سهم آذربایجان شرقی ۴/۳ درصد است.
علیزاده افزود: همچنین میزان جابه‌جایی بار در استان طی هشت ماهه سال جاری، ۱۳ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶/۷ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به بالا بودن سن ناوگانی استان، خاطرنشان کرد: سن تعیین شده برای ناوگان فرسوده ۲۵ سال است؛ به طوری‌که متوسط سن ناوگان حمل و نقل کالا استان، ۲۰ سال بوده و کشوری ۱۷ سال است ؛ از این رو در صدد رسیدن به متوسط کشوری هستیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان این‌که ۷۳۴ دستگاه اتوبوس در جهت جابه‌جایی مسافر  در استان فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: در مجموع تعداد کل ناوگان حمل و نقل عمومی در استان دو هزار و ۶۱۶ دستگاه است که چهار درصد سهم کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به انجام شدن ۶۲۷ هزار سفر در سال جاری از طریق ناوگان عمومی، تصریح کرد: طی هشت ماهه سال‌جاری سه میلیون  و ۷۷۹ هزار و ۱۶۷ مسافر از طریق ناوگان عمومی استان جابه‌جا شده‌ و همچنین از طریق ۵۲۲ دستگاه اتوبوس ۱۴ هزار و ۷۱۶نفر زائر جابه‌جا شده است.
علیزاده با بیان این‌که طی هشت ماهه اول سال‌جاری ۹۰۱ هزار مسافر از دوپایانه مرزی جلفا و نوردوز  تردد داشتند، افزود: از این میزان ۵۶۹ هزار مسافر از مرز جلفا و ۳۳۲ هزار از مرز نوردوز به کشورهای مجاور سفر کرده‌اند که نسبت به سال‌های قبل ۵/۳ درصد رشد داشته است.
وی با بیان این‌که اخذ کرایه حمل و نقل کالا از امروز به صورت تن بر کیلومتر محاسبه می شود، افزود: در پی پیگیری‌های مطالبات رانندگان حمل و نقل کالا برای تامین نیاز خودروهای خود و به منظور واقعی شدن نرخ کرایه حمل و نقل، این نرخ از امروز در این استان براساس تن بر کیلومتر محاسبه می‌شود.
وی با بیان این‌که نرخ نامه جدید حمل و نقل شفاف است، گفت: نرخ حمل و نقل کالا، پیش از این به صورت توافقی تعیین می‌شد که مشکلات و مسائلی را در پی داشت؛ از ین رو مقرر شده از امروز براساس فاصله، طول پیمایش، نوع وسیله نقلیه و ضریب قیمت حمل و نقل تعیین شود.
وی با اشاره به ماموریت‌های این سازمان در زمستان، تصریح کرد: ۴۱ راهدارخانه ثابت و ۲۲ اداره به عنوان راهدارخانه مرکزی و ۳۶۲ دستگاه برف‌روب و برف‌خور در حال فعالیت بوده و از سویی نیز ۱۹۲ دستگاه برف روب از بخش خصوصی اجاره کرده‌ایم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از فعالیت ۹۶۸ پرسنل در راهداری استان، اضافه کرد: ۴۸ هزار تن نمک و ۳۰ هزار تن ماسه در راهدارخانه‌های استان جهت آمادگی برای زمستان دپو شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.