محمودرضا نیازی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: عمده تولیدات این واحدها در زمینه محصولات بهداشتی، مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، محلول سفیدکننده، محلول ضدعفونی کننده، ژل، سود (هیدرواکسید سدیم) و جرم گیر است.

وی با اشاره به افزایش مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده و نگرانی‌هایی که برای کیفیت این محصولات در بازار وجود دارد، افزود: این اداره کل در راستای تکالیف سازمانی و به منظور اطمینان حداکثری از سلامت و کیفیت فرآورده های شیمیایی، موادضدعفونی کننده ومحصولات بهداشتی، بازرسی‌هایی را در قالب گشت مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت ،معدن و تجارت آغاز کرده است.
نیازی اظهار داشت: بنابر مصوبه اولین جلسه اقتصادی کرونا در استانداری ، از یکشنبه ۲۵ اسفندماه، با محوریت اداره کل استاندارد، تشدید نظارت بر واحدهای تولیدی طی گشت‌ مشترک به همراه سایر ارگان‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات و بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت در سطح بازار مصرف به اجرا در آمده است.
وی یادآور شد: این مهم با نظارت‌های مستمر بر محصولات واحدهای تولیدی از طریق کنترل کیفیت خط تولید، نمونه‌برداری از فرآورده های تولیدی آنها و همچنین خرید تصادفی محصولات بهداشتی پرمصرف جهت آزمون کالا و تطبیق آنها بااستانداردهای ملی مربوطه در سطح بازار مصرف به نیابت از مردم و با هزینه سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تاکید کرد: عرضه مواد شوینده و ضدعفونی کننده و همچنین استفاده از آنها در این ایام، افزایش چشمگیری خواهد داشت و برهمین اساس این اداره کل در راستای حفظ سلامت شهروندان نظارت‌های تشدید شده‌ای را انجام خواهد داد تا ریسک احتمال بروز مشکلات سلامتی و ایمنی شهروندان به حداقل رسانده شود.
نیازی در پایان افزود : مصرف کنندگان در صورت مشاهده انطباق نداشتن در کالاهای دارای نشان استاندارد و یا عدم کد رهگیری ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد بر روی کالا، موارد را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و یا شماره تلفن کشوری ۴۵۱۷-۰۸۳ به اداره کل استاندارد به عنوان حامی سلامت مردم اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.