یونس حواسیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به علت شیوع بیماری ویروسی کرونا و با توجه به دستور استاندار، دادستان و مصوبه های ستاد پیشگیری از کرونای استان مقرر شده بجز مغازه های فروش اقلام ضروری سایر صنوف تعطیل شوند.

وی افزود: از همه صنوف کم مشتری یا فروشندگان اقلام غیر ضرورری مانند صنف طلافروشی، پوشاک، کیف و کفش، ابزارآلات ساختمانی، لوزام خانگی و کافی شاپ، کافی نت، گیم نت، فروشندگان محصولات فرهنگی، ... خواسته شده که نسبت به تعطیلی مغازه های خود تا اطلاع ثانوی اقدام کنند.

رییس اتاق اصناف ایلام یاداور شد: این دستورالعمل شامل نانوایی ها، سوپرمارکت و فروشگاه های عرضه مواد غذایی محلات نمی شود اما پارکینگ شهرداری که محل تجمع خریداران و فروشندگان است شامل تعطیلی شده اند.

حواسیان در مورد مغازه های داخل پاساژها هم توضیح داد: از مغازه های داخل پاساژها که دارای شغل یکسان یا مشابه هستند خواسته شده که یک در میان بسته باشند به این ضورت که در یک پاساژ با جند مغازه فروش البسه خواسته شده هر روز فقط یکی از این مغازه ها باز بماند و سایر مغازه های مشابه بسته شوند و این ترتیب نوبت تا پایان این وضعیت ادامه دارد.

 وی اضافه کرد: برای حفظ جان شهروندان و کسبه تیم های گشت و بازرسی اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت معدن و تجارت، بهداشت و دیگر ادارات مرتبط با موضوع در سطح شهر حضور دارند و اوضاع را رصد می کنند و با صنوف متخلف برخورد قاطع می شود.

رییس اتاق اصناف ایلام گفت: باتوجه به اینکه بخش عمده ای از مغازه ها تعطیل است امکان کم یا گران فروشی از سوی کسبه یا فروشگاه های محلات وجود دارد که از عموم مردم تقاضا می شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف موضوع را با شمار تماس گویای ۱۲۴ سازمان صنعت معدن و تجارت اطلاع دهند و از خرید کالای گران خودداری کنند.

حواسیان افزود: از اداره امور مالیاتی نیز درخواست می شود به علت رکود کامل در بازار و تعطیلی مغازه ها نسبت به دریافت مالیات های این ماه اصناف مختلف به ویژه صنوف متضرر تجدید نظر و از اخذ مالیات از آنها اجتناب کنند.

وی اظهار داشت: درآمد کسبه روزانه و منوط به ثبات بازار و بودن خریدار است که در این مقطع کنونی و باتوجه به تعطیلی بازار و رکود اقتصادی اصناف مختلف نیز دچار ضررهای زیادی شده اند در حالی که همواره ایام پایانی سال اوج کسب درآمد کسبه و خرید نوروزی مردم بوده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کرونا تاکنون ۵۶ نفر را در استان ایلام مبتلا کرده و چهار نفر را نیز به کام مرگ فرستاده و ۲۰ نفر نیز بعد از بهبودی مرخص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.