«بهرام کیهان‌زاده» روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و تبریک روز ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا که مصادف با سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) است، افزود: هدف از نام‌گذاری این روز به نام روز شهید در تقویم جمهوری اسلامی، احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و بسیج امکانات نظام جمهوری اسلامی ایران به‌ منظور پراکندن عطر ملکوتی شهادت در جامعه است.

او در ادامه به بخشی از عملکرد بنیاد شهید کنگاور در سال جاری پرداخت و گفت: در این سال توانستیم ۵۰۰ میلیون ریال برای گلزار شهدای کنگاور اعتبار جذب کنیم.

وی طراحی تمثال و مشخصات شناسنامه شهدا به تفکیک هر قطعه، تعویض سنگ فرش گلزار شهدا، نصب نرده، ایجاد نورپردازی و روشنایی گلزار شهدا را از جمله اقدامات بنیاد شهید در این شهرستان ذکر کرد.

کیهان‌زاده همچنین در ادامه از پیگیری و جذب ۸۰۰ میلیون ریال برای گلزار شهدای "گودین" و تجهیز دستگاه اداره بنیاد شهید کنگاور در سال جاری خبر داد.

او در ادامه به نام‌گذاری کوچه‌ها و معابر شهر کنگاور نیز اشاره کرد و افزود: ۱۰ کوچه کنگاور به نام شهدای این شهرستان با مشارکت شهرداری و شورای شهر و همچنین با همکاری بخشداری معابر و کوچه‌های روستای "فش" نیز به نام شهدای این روستا نام‌گذاری شد.

وی در ادامه از پرداخت ۱۵ فقره وام قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون ریالی به خانواده شهدا و معرفی ۲۸ فقره وام مسکن خبر داد و افزود: برقراری کمک معیشت ۳۰ نفر، معافیت و کسر خدمت ۱۶ نفر، پرداخت ۶ فقره وام اشتغال روستایی، برگزاری سه کارگاه روان‌شناسی با موضوعات شاد زیستن تحولات سبک زندگی زنان در اسلام از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگاور همچنین در ادامه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان در قالب طرح‌های مختلف و با مشارکت و حضور مسوولان در سال جاری را بیش از یک هزار بازدید عنوان کرد و افزود: پایش سلامت جانبازان و همسران شهدا در ۲ مرحله به تعداد ۸۰ نفر از دیگر اقدامات انجام‌شده توسط این اداره در کنگاور است.

کیهان زاده در خاتمه به پاسخ‌گویی به تلفن ۱۶۱۶ بنیاد شهید به تعداد بیش از ۶ هزار مورد و همچنین تعویض پرچم و برگزاری نمایشگاه عکس و فیلم در محل گلزار شهدا، برگزاری ۲ اردوی یک‌ روزه ویژه همسران جانبازان و شهدا به تعداد ۱۳۰ نفر اشاره کرد.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۸۴ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق شهر کرمانشاه واقع شده که ۴۱۷ شهید گلگون‌کفن را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و همچنین ۹۶۰ جانباز و ۸۷ آزاده سرافراز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.