دکتر «جواد امینی‌سامان» روز سه‌شنبه به ایرنا گفت: از روز ۱۶ اسفند تا کنون ۱۶ نفر بر اثر مسمومیت با الکل در استان به بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه مراجعه کردند.

وی افزود: تاکنون یک نفر از این افراد بر اثر شدت مسمومیت جان خود را از دست داده و ۱۱ نفر دیگر نیز در بخش مسمومیت بیمارستان امام خمینی بستری هستند.

به گفته مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی کرمانشاه باقی افراد به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

الکل صنعتی براس سلامت خطرناک است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با تاکید بر اینکه الکل صنعتی برای سلامتی خطرناک است، گفت: به هیچ وجه از الکل‌های صنعتی برای ضدعفونی استفاده نکنید.

قباد محمدی به ایرنا افزود: الکل‌های صنعتی (الکل های زرد و قرمز) دارای ناخالصی هایی از قبیل تولوئن هستند که سرطان زا بوده و برای سلامتی خطرناک است.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه نباید از الکل صنعتی برای ضدعفونی دست و سطوح استفاده کرد زیرا می تواند سلامت افراد را به مخاطره بیاندازد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: برای ضدعفونی فقط باید از الکل هایی که از سازمان غذا و دارو مجوز تولید داشته و از طریق شرکتهای پخش مورد تایید این سازمان توزیع می شوند، استفاده شود.

محمدی افزود: با توجه به کمبود اقلامی از قبیل ماسک و مایع ضدعفونی کننده تلاش ما بر این است که در اسرع وقت این موارد را تهیه و در اختیار مراکز درمانی و نیز عموم مردم قرار دهیم.

وی اظهار داشت: استفاده از ماسک فقط برای بیماران و مبتلایان به این ویروس برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کاربرد دارد و برای افرادی که مبتلا نیستند کارایی چندانی ندارد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تا عصر یکشنبه شانزدهم اسفند ماه ۸۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند که تاکنون آزمایش کرونا ۴۴ نفر از آنان مثبت اعلام شده است و پنج نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور ظهر دوشنبه هفت هزار و ۱۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۲۳۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۲ هزار و ۳۹۴ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.

تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.