حجت الاسلام هادی عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر از تقدیم هفدهمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه خبر داد و گفت: پاسدار شهید فرهاد دبیریان مسئول بلدیه زینبیه (س) و فرمانده قبلی شهر تدمر سوریه، شنبه شب ۱۷ اسفندماه در سوریه به شهادت رسید.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه افزود: این شهید بزرگوار از اهالی روستای غیب الله سنقروکلیایی است که ۳ فرزند از ایشان به یادگار مانده است.

وی با بیان اینکه پیکر این شهید والامقام هنوز به کشور بازگردانده نشده است، گفت: به محض ورود پیکر این شهید در خصوص مراسم تشییع و یادبود اطلاع رسانی خواهیم‌کرد.

حجت‌الاسلام عسگری شهدا را برترین مقصد شناسان معرفی کرد و گفت: مبدا حرکت این شهدا الگو گرفته از عاشورای حسینی (ع) است که آنها را به مقصد شهادت سوق می‌دهد که سعادت هر انسان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه افزود: انسان با خودشناسی مسیر و مقصد درستی را انتخاب می‌کند و شهدا با رسیدن به خودشناسی به لقاء الله رسیدند و در این مسیر متحمل هزینه‌های هنگفتی شده اند و از جان و مال خود گذشته اند.

وی شهدا را بهترین الگوی خودشناسی و خداشناسی معرفی کرد و بیان داشت: شهدا بهترین الگوی خلیفه الهی بر روی زمین هستند که می‌توانند برای انسان‌ها الگو باشند تا بدانند هیچ چیز در این دنیا جاودانه نیست.

حجت‌الاسلام عسگری ادامه داد: استان کرمانشاه انسان‌های بزرگی دارد که در گمنامی به سر می‌برند و در هنگامه نبرد در دفاع از اسلام، قرآن و انسانیت در مقابل قلدری و تجاوز می‌ایستند.

گفتنی است، پیش از این شهید مهدی نوروزی، شهید صادق یاری گلدره، شهید سعید قارلقی، شهید ابوذر امجدیان، شهید ستار عباسی، شهید اکبر ملکشاهی، شهید رضا عباسی، شهید سجاد حبیبی، شهید حمزه کاظمی، شهید اکبر نظری، شهید قدرت الله علیخانی، شهید خیرالله احمدی فر، شهید مراد عباسی فرد، شهید فریدون احمدی، شهید شاهرخ دایی پور و شهید ابوالفضل سرابیان از استان کرمانشاه در دفاع از حرم آل الله به مقام والای شهادت نائل آمده بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.