در این اطلاعیه که روز پنجشنبه منتشر شد،آمده است:با توجه به اوضاع حاکم در استان و منطقه و عنایت به اینکه رسالت رسولان الهی بخصوص حضرت خاتم (ص) و علمای دین مبین اسلام حفظ پنج اصلِ دین، جان مردم، عقل، نسل و مال مردم است و نظر به اینکه کرمانشاه به‌عنوان استانی پرخطر از نظر شیـوع ویروس کرونا شناخته شده و باتوجه به نظر پزشکان به جهت جلوگیری ازشیوع ویروس کرونا، نماز جمعه فردا برگزار نمی شود.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: همچنان مسلمانان را به رعایت بهداشت فردی و عمومی، عمل به دستورات پزشکان و همچنین دوری از تجمعات غیرضروری دعوت و آنان را از ترس و خوف بی‌مورد بر حذر می‌داریم.
در بخش پایانی اطلاعیه شورای روحانیت شهرستانهای پاوه، روانسر و ثلاث باباجانی عنوان شده است: از همۀ پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مبارزه با این مصیبت بزرگ خالصانه و صادقانه مشغول فعالیت شبانه‌روزی هستند، تقدیر می کنیم.
همچنین تعدادی از امامان جمعه و جماعات روستاهای منطقه اورامانات با صدور بیانیه هایی از برگزار نشدن نماز جمعه این هفته خبر داده اند.
مردم منطقه اورامانات اهل سنت و پیرو مذهب امام شافعی هستند.
اورامانات به منطقه ای در شمال غربی استان کرمانشاه شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.